زمان اولین پرواز حج تمتع 1401 اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس سازمان حج و زیارت از تکمیل شدن نزدیک به ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع امسال خبر داد و آغاز پروازهای حج را ۲۳ خرداد ماه و پایان آن را ۷ مردادماه ۱۴۰۱ عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
زمان اولین پرواز حج تمتع 1401 اعلام شد

به گزارش ایرنا، سید صادق حسینی در نشست مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مناطق و استان‌ها درتهران با اشاره به استقبال صورت گرفته از ثبت نام در کاروان های حج تمتع، اظهار داشت: نزدیک به ۹۰ درصد ظرفیت کاروان‌های حج پیش رو تکمیل شده و برای پرشدن ظرفیت درصورت نیاز اولویت های بعدی از زائران حج ۹۹ اعلام خواهد شد.

وی به شروط عربستان برای پذیرش زائران حج امسال اشاره کرد و با بیان اینکه اقدامات و برنامه های مورد نظر سازمان حج و زیارت به صورت وبینار با طرف های سعودی پیگیری شده است، گفت: مذاکره با هتلداران برای اجاره ۱۲ هتل در مدینه و ۳۰ هتل در مکه صورت گرفته و اقدامات در بخش تغذیه و رفاه زائران نیز انجام شده است.

حسینی با تاکید براینکه همکاری خوبی بین نهادهای همکارسازمان حج و زیارت در داخل برای اعزام زائران به سرزمین وحی وجود دارد، خطاب به مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در مناطق و استان‌ها گفت: توصیه های شما می تواند در رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی و درگیر نشدن زائران به بیماری کرونا موثر و راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه ما و شما حفظ آرامش و عزت و کرامت زائران ایرانی در این سفر معنوی است و تلاش کرده ایم که مدت اقامت زائران در کشور میزبان از سال های گذشته کمتر شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان آغاز پروازهای حج را ۲۳خرداد ماه و پایان آن را ۷ مرداد ماه عنوان کرد و اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با هواپیمایی، برای تسهیل در اعزام زائران به سرزمین وحی، ایستگاههای مختلف پروازی در نظرگرفته شده است و سفر امسال طولانی نخواهد بود.

در ادامه این نشست معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت به تفصیل برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه اجرایی حج را تشریح کرد و گفت: هزینه حج امسال با نگاه انقباضی برآورد و اعلام شد.

اکبر رضایی گفت: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، از امروز استان هایی که ظرفیت خالی دارند و درخواست کنند ازمیان افرادی که سال ۹۹ ثبت نام کرده اند این ظرفیت تکمیل خواهد شد.

وی به اقدامات صورت گرفته برای کاهش تعداد پزشکان و راه اندازی مطب های ۲۴ ساعته درمجموعه های نزدیک به هم در سفرحج آینده اشاره کرد و به نحوه انتقال اسناد حج از طریق سامانه تشرف پرداخت.

در ادامه این نشست چند تن از حاضران دیدگاه خود را در خصوص مطالب مطرح شده و طرح نوین اعزام به عتبات عالیات بیان کردند و خواستارپیگیری موضوع بازگشایی مرز زمینی میان ایران و عراق با هدف از سرگیری سفرهای زمینی و کاهش هزینه سفر بویژه برای زائران استان های مرزی همجوار با عراق شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به پیگیری های انجام شده در سفر خود به عراق برای بازگشایی مرزهای زمینی گفت: مجموعه حج و زیارت تلاش دارد که با استفاده از راهکارهای مختلف زمینه سفر تعداد بیشتری از مشتاقان زیارت اعتاب مقدسه را فراهم آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار