۳۶۰ هزار هکتار توسعه گیاهان دارویی در مراتع طی برنامه ششم توسعه

تهران (پانا) - ۳۶۰ هزار هکتار کشت گیاهان دارویی در مراتع کشور طی برنامه ششم توسعه انجام شد که ۱۱۰ هزار هکتار بیش از سطح هدفگذاری بوده است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
۳۶۰ هزار هکتار توسعه گیاهان دارویی در مراتع طی برنامه ششم توسعه

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این مطلب، سطح پیش‌بینی کشت گیاهان دارویی در مراتع طی برنامه ششم توسعه را ۲۵۰ هزار هکتار عنوان کرد.

ترحم بهزاد اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان دارویی در مراتع کشور طی سال گذشته در سطح ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتار و عملیات احیا و توسعه گونه‌های مرتعی نیز در سطح ۳۸ هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت مراتع در مقابله با گرد و غبار و ۱۷ نوع کارکرد آن تصریح کرد: مدیریت، حفاظت، تقویت و احیای ۸۴.۸ میلیون هکتار مراتع، سالانه حداقل به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این در حالی است که سال گذشته ۹ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که از این میزان ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

بهزاد افزود: برای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۵ میلیارد تومان به منظور مدیریت، حفاظت، احیا و تقویت پوشش گیاهی مراتع کشور در نظر گرفته شده است.

وی در همین حال تاکید کرد: اگر بخواهیم از خسارات ناشی از گرد و غبار و روان آب‌ها در کشور جلوگیری کنیم باید اعتبارات لازم به بخش مراتع کشور اختصاص پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزاری کشور درباره تقویت و احیای مراتع اذعان داشت: سالانه ۷ هزار و ۵۰۰ تن بذر برای اجرای پروژه های مرتع نیاز است در حالی که در نهایت ۵۰۰ تن می توانیم بذر تامین کنیم.

وی گفت: احیا و اصلاح هر هکتار مراتع کشور به طور میانگین دستکم دو میلیون تومان اعتبار نیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار