مناظره، مباحثه و مجادله کردن برای آشکار کردن حق و صواب

شیراز (پانا) - مناظره دانش‌آموزی، عنوانی که برای دومین سال در بین دانش‌آموزان و اعضای سازمان دانش‌آموزی شنیده می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۸۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مناظره، مباحثه و مجادله کردن برای آشکار کردن حق و صواب

سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان سازمانی که به‌طور مستقیم با دانش‌آموزان همکاری دارد، توانسته است در فعالیت‌هایش با هدف‌گذاری‌های مناسب و تأثیرگذار، در فرایند رشد و تربیت اجتماعی فرزندان ایران نقش داشته باشد.
مناظره دانش‌آموزی اهدافی از جمله توسعه فرهنگ گفت و گو، آموزش و ارتقای مهارت تفکر خلاق و نقادانه و مهارت سخنوری را دنبال می‌کند.
این طرح طی ۲ سال در بین دانش‌آموزان سراسر کشور بسیار مورد استقبال قرار گرفت و استان فارس نیز از جمله استان‌هایی است که در این مورد به میدان عمل آمده است‌.
مسابقات مناظره دانش‌آموزی از مرحله منطقه ای شروع می‌شود و منتخبین به مرحله استانی راه می‌یابند‌، احتمال دارد که امسال این طرح تا مرحله کشوری نیز ادامه داشته باشد.
به گفته رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، ۲۳ تیم دختر و ۱۵ تیم پسر به مرحله استانی راه‌یافتند که در ۴ دوره باهم به رقابت پرداختند تا در نهایت در بخش دختران تیم‌های ناحیه یک شیراز و داراب و در بخش پسران تیم‌های ناحیه سه و چهار شیراز به مرحله نهایی دومین دوره از مناظرات دانش‌آموزی شدند.
مرتضی کریمی افزود: مراحل اولیه استانی این مسابقات به‌ صورت مجازی و با داوری ۳ مربی و اساتید دانشگاهی و ۳ داور دانش‌آموز برگزار شد اما در مرحله فینال تیم‌های رقیب به‌صورت حضوری به دیدار یکدیگر می‌روند.
هر تیم نیز، متشکل از 4 دانش‌آموز و یک سرپرست (مربی تشکیلات) است.
«اولویت آموزش حضوری بر آموزش مجازی در شرایط کنونی، توزیع عادلانه منابع و امکانات در مدارس، نقش فضیلت‌های تشکیلاتی در تربیت دانش‌آموزان، تاثیر استفاده از فضای مجازی در فعالیت‌های تشکیلاتی، تاثیر گسترش تشکل‌های دانش‌آموزی بر تربیت دانش‌آموزان، نقش و جایگاه تشکیلات دانش‌آموزی در تحقق ایران قوی، پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی، اثربخشی فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی در کاهش فرار مغزها، نقش توسعه آموزش مجازی به عنوان مکمل در ارتقا کیفی آموزش و پرورش، گوناگونی مدارس در ایران و نقش آن در بازدهی آموزشی» از جمله موضوعاتی بود که دانش‌آموزان در قالب تیم‌های مخالف و موافق به مناظره با یکدیگر پرداختند.

مرحله نهایی دومین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی، اکنون در سالن ضمن خدمت فرهنگیان فارس در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار