راه‌اندازی کتابخانه سیار مهر گیتی در پاکدشت

پاکدشت (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت گفت راه‌اندازی کتابخانه سیار موجب می‌شود تا مردم با کتاب آشتی کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی کتابخانه سیار مهر گیتی در پاکدشت

کتابخانه سیار روستایی، با حضور مدیرعامل موسسه خیریه مهرگیتی، معاون و کارشناسان حوزه پرورشی، کارشناس مقطع متوسطه و عموهای فیتیله‌ای، در مدرسه نجمیه و شهید باقری روستای جمال‌آباد از توابع پاکدشت افتتاح شد.

مهدی توکلی، مدیر عامل موسسه خیریه مهرگیتی، در این مراسم گفت: ایجاد کتابخانه‌های سیار در روستاها و مناطقی که شرایط قانونی برای احداث کتابخانه عمومی و ثابت ندارند، می‌تواند گامی موثر و راهی مناسب برای ارائه خدمات و ارتقای سطح کتابخوانی، با هدف ایجاد عدالت اجتماعی و دسترسی کلیه اقشار به منابع مکتوب باشد.

توکلی اضافه کرد: این کتابخانه، با کتاب‌های به‌روز در حوزه کودکان و نوجوانان و بزرگسالان، در رشته‌های متنوع، تجهیز شده است. این کتابخانه قرار است به صورت دوره‌ای، در روستاهای کم‌برخوردار حضور پیدا کند و فعالیت داشته باشد.

محمد اسدی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش نیز در ادامه گفت: کار خوب و ارزشمندی اتفاق افتاده و این روش جدیدی است که از کتابخانه‌های عمومی استفاده بهتری شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار موجب می‌شود که ارتباط مردم با کتاب قطع نشود، افزود: حضور کتابخانه‌های سیار، یادآور این نکته است که باید با کتاب قهر نکنیم و با آن آشتی باشیم.

بعد از ایراد سخنرانی‌ها، برنامه‌های شادی توسط عموهای فیتیله‌ای اجرا شد و در پایان، برای دانش‌آموزان مسابقه برپا و به برندگان، کتاب هدیه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار