اسلامی: باید مردمی‌سازی و عادلانه سازی یارانه‌ها به معنای واقعی کلمه محقق شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت با تمام ظرفیت از اقدام انقلابی دولت در مردمی‌سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها که شجاعانه، آگاهانه و بااقتدار در حال اجراست، حمایت می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۲۷۸۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اسلامی: باید مردمی‌سازی و عادلانه سازی یارانه‌ها به معنای واقعی کلمه محقق شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، آقای محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح تولید کیت غربالگری بیماری‌های متابولیک نوزادان، با اشاره به اقدامات مثبت اقتصادی دولت سیزدهم گفت: به لطف الهی، صبر مردم و تدابیر مسئولان کشور، با وجود تحریم‌های ظالمانه، ایران اسلامی در مسیر بهبود شاخص‌های اقتصادی قرار دارد و با تراز مثبت تجاری فعالیت خودش را انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر اقدامات و تمهیدات بایسته برای حفاظت از ارزش پول ملی اتخاذ می‌شد؛ قطعاً با این آسیب‌هایی که گریبان گیر مردم شد، مواجه نمی‌شدیم. با تدابیر و تصمیم قاطع دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور، باقیمانده جراحی اقتصادی برای بهبود فضای اقتصادی و کسب‌وکار بایستی اتفاق می‌افتاد که در این مدت رویکرد جدید و مثبتی را شاهد هستیم.

اسلامی ادامه داد: گام بسیار مهمی که در این دولت برداشته شد، موضوع تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار بود؛ که تمام دستگاه‌های درگیر باید با الکترونیکی کردن فرایند‌ها و بدون مراجعه حضوری مجوز کسب‌وکار را صادر کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: اکنون در سازمان ۴۵ مورد مجوز صادر می‌شودکه هر ۴۵ مجوز با همت مدیران و متخصصان، در سازمان الکترونیکی شده‌ است و ما در سازمان انرژی اتمی به درگاه ملی مجوز‌ها وصل شدیم.

معاون رئیس جمهوری درخصوص برنامه دولت سیزدهم درباره مردمی‌سازی و عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد اجرای آن هستیم. یارانه‌ها باید هدفمند به دست شخص مصرف‌کننده می‌رسید؛ اختصاص یارانه به واردکننده در فرایند و چرخه‌ای که باید به سفره مردم می‌رسید، تأثیرات مثبت و لازم را بر معیشت مردم نداشت و این دونرخی یا چند نرخی بودن عامل فساد را مهیا می‌کرد. بر همه ما فرض است که با تمام ظرفیت از این اقدام انقلابی دولت که شجاعانه، آگاهانه و با اقتدار در حال اجراست، حمایت کنیم و پای‌کار باشیم تا مردمی‌سازی و عادلانه سازی یارانه‌ها به معنای واقعی کلمه محقق شود.

وی ادامه داد: لازمه ایجاد قدرت اقتصادی حرکت مؤثر در مسیر علم، فناوری و صنعت است؛ همان‌گونه که شاهد بودید پیشرفت‌های اقتدارآفرین جمهوری اسلامی ایران در صنایع دفاعی، ادبیات دنیا در مواجهه با ایران را تغییر داد.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در سازمان انرژی اتمی با یک جریان فراگیر و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعداد‌ها در اقصی نقاط کشور ارتباط علمی ایجاد می‌کنیم و زمینه‌های همکاری در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه علوم و فناوری را تسریع خواهیم کرد و تأثیرات فوری این اقدامات را بر زندگی مردم فراهم می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار