اشرف غنی به کابل بازگشت

تهران (پانا) - یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری «آوا» افغانستان از بازگشت محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری فراری این کشور به کابل خبر داده است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اشرف غنی به کابل بازگشت

به دنبال پخش شایعاتی درمورد بازگشت محمد اشرف غنی، رییس جمهوری فراری کشور افغانستان از ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی به کابل در صفحات اجتماعی، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با این خبرگزاری بازگشت او به افغانستان را تأیید کرد.

این منبع به آوا گفت که اشرف غنی احمدزی با میانجی‌گری برخی از سران قوم احمدزی به افغانستان بازگشته است و شیر محمد عباس استانکزی، دستیار سیاسی وزارت خارجه برای تضمین سفر غنی به کشور، در امارات متحده عربی به سر می‌برد.

هنوز منابع رسمی دولت اسلامی طالبان در مورد این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

این درحالی است که روز گذشته حشمت غنی احمدزی، برادر محمد اشرف غنی، تصویر تازه‌ای از خود و برادرش را در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی منتشر کرد.

به دنبال پخش این تصویر، از شب گذشته شایعاتی مبنی بر بازگشت اشرف غنی به افغانستان در صفحات اجتماعی دست به دست شده است.

پیش از این در ماه اسفند سال گذشته، حشمت‌غنی احمدزی در مصاحبه با شبکه دویچه وله آلمان گفته بود که صحبت‌هایی برای «بازگشت» اشرف غنی به افغانستان جریان دارد. به گفته او اگر بازگشت اشرف‌غنی «تاثیر داشته‌باشد، او حاضر به بازگشت است» و آقای غنی علاقه‌ای به بازگشت به عرصه سیاست ندارد؛ بلکه می‌خواهد «فعالیت اجتماعی» داشته‌باشد.

حشمت غنی گفت: پیش از آن‌که برادرش تصمیمی بگیرد سؤال‌های زیادی هست که باید پاسخ داده شود. به گفته او، محمد اشرف غنی می‌خواهد «آخر عمر خود را در افغانستان» سپری کند تا بتواند «خیری» برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار