آموزش‌ همگانی و آمادگی در برابر مخاطرات در میادین و مکان‌های عمومی شهر آغاز شد

زنجان (پانا) - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت همزمان با هفته جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر آموزش همگانی و آمادگی در برابر مخاطرات در میادین و مکان‌های عمومی این استان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌ همگانی و آمادگی در برابر مخاطرات  در میادین و مکان‌های عمومی شهر آغاز شد

سید قاسم موسوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آموزش همگانی یکی از مسئولیت های اصلی جمعیت هلال احمر به شمار می رود که برای تحقق این مهم درصدد بهره مندی شهروندان از آموزش های مورد نیاز هستیم.

وی عنوان کرد: برهمین اساس همزمان با هفته جهانی صلیب سرخ و هلال احمر آموزش همگانی و آمادگی در برابر مخاطرات را برای عموم مردم ارائه می دهیم تا بتوانیم در حوادث و هر اتفاقی خسارت های جانی و مالی را کاهش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به همین منظور این آموزش ها در شهرهای زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره در میادین و مکان های عمومی ارائه می دهیم.

موسوی با بیان اینکه این آموزش ها در شهرهای زنجان و ابهر آغاز شده است، ادامه داد: پیاده راه سبزه میدان در زنجان و در شهر ابهر نیز در غرفه هلال احمر نمایشگاه سلامت سالن مدیریت بحران آموزش برای عموم هموطنان انجام می شود.

وی ادامه داد: در شهر قیدار نیز در خیابان امام قبل از ظهرها در حال انجام است و در شهر خرمدره نیز از روز پنجشنبه در یکی از مکان های پرتردد این شهر آغاز می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: آموزش همگانی برای همه افراد جامعه لازم و ضروری به شمار می رود و با استفاده از آموزش، یادگیری، تمرین و تکرار می توان جان مصدوم را نجات داد و از آسیب های بیشتر جلوگیری کرد، درد و رنج جسمی و روحی وی را کاهش داد و موجب افزایش بهبودی مصدوم شویم.

موسوی اضافه کرد: آموزش همگانی و آمادگی در برابر مخاطرات شامل اقداماتی است که هنگام وقوع حوادث، برای جلوگیری از مرگ، پیشگیری از صدمات و عوارض بعدی، کاهش درد و رنج مصدوم قبل از رسیدن افراد حرفه ای و انتقال مصدوم به مراکز درمانی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آموزش های هلال احمر در ادارات، نهادها، محلات، شهرها و روستاهای استان ارائه می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر استان آمادگی ارائه خدمات به کارکنان دستگاه های متقاضی و عموم مردم را دارد.

موسوی افزود: علاقمندان برای بهره مندی از آموزش های هلال احمر می توانند به واحد آموزش شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره، طارم، خدابنده، ماهنشان و ایجرود مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: آموزش های جمعیت هلال احمر برای عموم هموطنان علاقمند رایگان ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار