برگزاری مراسم تجلیل از معلمان سرآمد نیشابوری

نیشابور (پانا) - همزمان با آخرین روز از هفته بزرگداشت مقام معلم و با حضور مسئولان ارشد، جمعی از معلمان و دانش‌آموزان نیشابوری، از معلمان سرآمد آموزش و پرورش این شهرستان تجلیل شد‌.

کد مطلب: ۱۲۷۷۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم تجلیل از معلمان سرآمد نیشابوری

علیرضا کلیدری، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر فرهنگسرای سیمرغ این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری، گفت: انتخاب سالروز شهادت استاد مطهری بزرگ متفکر قرن که اندیشه های بی نظیرش در قلب تاریخ ایران و آثارش در افکار مردمان این سرزمین جاویدان است، به عنوان روز معلم افتخاری بزرگ است که نصیب قشر فرهنگی شده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلمی را در انتقال دانش از کتب درسی نمی‌دانست، جمله ایشان را که می‌فرمایند: من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه ها را بیان کرد و گفت: شهید مطهری در مکتبی که در راس آن حضرت محمد (ص)، طلب دانش را بر هر مسلمانی واجب می‌دانستند، شاگردی و رشد کرده بود.

️ مدیر آموزش و پرورش نیشابور با اشاره به اینکه معلمان فاقد زمان هستند و همیشه جاویدان می‌مانند، یادآور شد: بر اساس آموزه‌های دینی و معلمان بزرگ تاریخ بشریت از زمان صدر اسلام تا به امروز، متوجه خواهیم شد که معلمان رشد و تعالی جامعه را در گروِ نمودِ تعالی آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت و معلمی دانسته اند .

کلیدری اظهار کرد: شهرستان نیشابور سرزمین بالنده ای است که اگر ما برای هریک از اشخاص بزرگ و سرشناس هر شهرستان یک تابلو نقاشی ترسیم کنیم، بدون تردید زیباترین تابلو متعلق به نیشابور است.

این مقام مسئول فرهنگی تصریح کرد: امروز مسئولیت ما بسیار خطیر است، زیرا دانش آموزان ما امروز برای خود سردار شوشتری، سردار قاجاریان و پروفسور صادقی زمان خود هستند و ما به عنوان معلمان این کشور باید عهد ببندیم که تا آخرین قطره خونمان برای رساندن دانش آموزان به درجه شکوفایی و بالندگی تلاش کنیم.

️ در پایان این مراسم از معلمان نمونه شهرستان نیشابور تجلیل و از لوگوی ستاد مرکزی بیست و پنجمین دوره معلم پژوهنده و کتاب جامع آماری آموزش و پرورش نیشابور با حضور ملاکی، نماینده اداره کل و رئیس پژوهشگاه عباس زادگان مشهد رونمایی شد.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور با دعوت از یکی از معلمان دوران ابتدایی خود به این مراسم، با بوسه بر دستان وی، از زحمات ایشان تقدیر و تشکر کرد.

دانش آموز خبرنگار: سیما خاکساری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار