مدیر کل آموزش و پرورش قزوین:

‌شهید مطهری تدریس را به عنوان عبادت و وظیفه دینی می‌دانست

قزوین(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش قزوین عنوان کرد شهید مطهری تدریس را به عنوان عبادت و وظیفه دینی می‌دانست نه یک وظیفه شغلی.

کد مطلب: ۱۲۷۷۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
‌شهید مطهری تدریس را به عنوان عبادت و  وظیفه دینی می‌دانست

روز یکشنبه هجدهم اردیبهشت ماه‌، با حضور جمعی از مسئولان و فرهنگیان مراسم بزرگداشت هفته معلم در آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به شخصیت ممتاز شهید مطهری، اظهار کرد: شهید مطهری یک الگوی کم نظیر در ابعاد مختلف برای معلمان و اساتید محسوب می شود. شهید مطهری تدریس را به عنوان عبادت و وظیفه دینی می دانست نه یک وظیفه شغلی.

وی افزود: اگر بخواهیم دانش آموزان خوبی در نظام جمهوری اسلامی تربیت کنیم اگر بخواهیم در کشور جمهوری اسلامی سرافرازی و عزت داشته باشیم اگر بخواهیم انسان های شجاع و آزاد، عاقل و فهمیده ،خردمند ،متفکر تربیت کنیم اصل و اساس این کار در حوزه تعلیم و تربیت شکل می گیرد زیرساخت اصلی شخصیت افراد در حوزه تعلیم و تربیت شکل می گیرد.

وی اظهار کرد: در سند تحول بنیادین به صراحت از شایستگی های معلم صحبت شده است. در سند تحول بنیادین به شاخص‌ها داشتن روحیه انقلابی پرداخته شده است. یکی از مهمترین وظایف معلم روحیه انقلابی و حضور در صحنه بودن است. موضوع دوم به بحث بصیرت پرداخته است. نقش معلمان و همکاران عزیز ما در بصیرت افزایی جزو شایستگی های حرفه ای یک معلم در نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: بحث آرمانخواهی تکیه بر مبانی فقهی، تولید فکر و گفتمان سازی، مفاهیم انقلاب، بحث بالندگی، نظریه‌پردازی، بحث خودسازی، خودباوری و پاسخگوی به شبهات در آموزش وپرورش توسط معلمان مطرح می شود.

دانش آموز خبرنگارز: آنیتا معروفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار