عسکری: چتر آموزش و پرورش به وسعت انقلاب اسلامی باز است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به سیاست‌های کلی آموزش و پرورش در دوران جدید گفت چتر آموزش و پرورش به وسعت انقلاب اسلامی باز بوده و باید از سیاست‌زدگی بیرون بیاید تا همه ظرفیت‌ها در چارچوب انقلاب بکارگرفته شود و مسایل آموزش و پرورش را دنبال کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۶۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
عسکری: چتر آموزش و پرورش به وسعت انقلاب اسلامی باز است

محمد خلیل عسکری در جشن سپاس معلم شهرستان قیرو کارزین استان فارس که با حضور صادق ستاری فرد؛ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد گفت: در هفته بزرگداشت مقام معلم تعداد ۶ هزار نفر در فرایند انتخاب معلم شرکت کردند که تعداد ۳ هزار نفر با ارایه مستندات به مرحله دوم وارد شدند و در نهایت ۲۷۰ نفر رتبه برتر منطقه‌ای و ۲۰۵ نفر وارد مرحله استانی شدند که از این میان ۱۹ نفر برگزیده استانی شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: در مرحله کشوری هم استان فارس با کسب سه رتبه برتر کشوری توانست رتبه اول کشور را کسب کند.

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مطالبه‌گری حق مسلم معلمان ما است اما باید توجه داشت که نباید خدمات ارایه شده توسط دولت و مجلس را نادیده گرفت و در این زمینه حتما روشنگری انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ضمن اشاره به نظام رتبه‌بندی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی از بدیهیات است و باوجود اینکه تا قبل از سال ۹۹ هیچ اقدام حداقلی در این زمینه انجام نگرفت اما از سال ۹۹ مجلس به جد در این زمینه ورود کرده و پیگیر اجرایی شدن آن است، بنابراین نباید زحمات و خدماتشان را نادیده گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به حضور فرهنگیان برای بیان ارایه نظرات و مشکلات در پشت تریبون‌ها در هفته معلم گفت: این حرکت نشان دهنده فضای آرام سیاسی کشور است و از این روی آموزش و پرورش در حال حرکت در یک فضای کاملا باز با نگاهی انقلابی در مسیر گام دوم انقلاب است.

عسکری ضمن اشاره به سرانه ها و آموزش رایگان گفت: از سال ۹۰ سرانه‌ای واریز نشد اما در امسال ما بجز سرانه مدارس شبانه‌روزی، مبلغ ۵۰ میلیارد سرانه را به مدارس استان تخصیص داده شد.

در آخر وی از حضور مقام عالی وزارت در استان فارس در روزهای آینده خبر داد و تاکید کرد: که با استفاده از این ظرفیت در کنار ظرفیت نمایندگان مجلس می‌توان در بهره‌وری بیشتر یاری رسان باشد.

در پایان این مراسم از معلمان نمونه این شهرستان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار