مدیرکل آموزش و‌پرورش خراسان‌شمالی:

معلمان معماران تعلیم و تربیت هستند

بجنورد (پانا) - مدیرکل آموزش و‌پرورش خراسان‌شمالی، در جلسه تجلیل از معلمین جهادی اظهار کرد هفته معلم هفته گرامیداشت بهترین‌های عالم هستی است و معلمان معماران تعلیم و تربیت هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۶۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمان معماران تعلیم و تربیت هستند

ابوالقاسم اکبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و شهید مطهری و تبریک هفته معلم و عرض احترام و ادب خدمت و خیرمقدم گویی به مهمانان حاضر در جلسه بیان کرد: در تکریم مقام معلمین هرچه بگوییم کم‌گفته ایم چرا که معلمین همچون اولیا و اوصیا خداوند نقش مهم تربیت آحاد جامعه را بر عهده دارند.

اکبری افزود: معلمین معماران تربیت و‌ تعلیم هستند و به فرموده مقام معظم رهبری «معلمین افسران سپاه تعلیم و‌تربیت هستند.»

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به نقشه علمی آینده کشور، سند تحول بنیادین و‌ بیانیه گام دوم انقلاب باید تلاش کنیم با تربیت معلمینی دلسوز و‌ متعهد، دانش آموزانی در طراز انقلاب تربیت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه تصریح کرد: با توجه به عدالت آموزشی و تربیتی که یکی از اهداف مهم و‌ سنگین در سند آموزش و‌پرورش است، تمام تلاشمان بر این است که در عمل با تقسیم بندی عادلانه در حوزه های مختلف آموزش و‌پرورش از جمله حوزه های منابع انسانی، منابع مالی، کلاس های درس و تجهیزات به این مهم دست یابیم.

اکبری افزود: در خصوص عدالت تامین منابع انسانی نگاه ویژه ای به مناطق محروم داریم تا دانش آموزان عزیزمان در این مناطق هم بتوانند با بهره مندی از معلمین توانمند و‌ باتجربه به درجات بالای علمی نائل شوند.

وی در ادامه گفت: تربیت تمام ساحتی از اهداف اصلی ما در آموزش و‌پرورش است و در کنار آن‌تلاشمان بر این است تا با هدایت تحصیلی درست دانش آموزان و توسعه متوازن رشته ای در هنرستان ها که تولید در آنها رخ می دهد به تحقق شعار سال«تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرینی» دست یابیم و برای آینده کشور گامی موثر در کارآفرینی برداشته شود.

اکبری همچنین به توجه ویژه به پژوهش‌سراها در جهت در رسیدن به دانش بنیانی شدن آموزش‌ها به دانش آموزان نیز اشاره کرد و‌ گفت: تمام تلاشمان این است با همدلی و همکاری تمامی نهادهای آموزش و‌پرورش دو بال تربیتی و آموزشی دانش آموزان را تقویت کنیم تا دانش آموزان قله های علم و‌ دانش و تربیت را فتح کنند.
اکبری در پایان گفت: در استان ۹مدرسه تک دانش آموز،۱۰۹ مدرسه تا پنج دانش آموز و ۲۴۹ مدرسه عشایری که شامل ۱۰۸مدرسه سیار است، داریم که در دورترین نقاط مرزی و محروم استان هستند و معلمین با تلاش و ایثار خود به پرورش و آموزش دانش آموزان پرداختند و پرچم ایران عزیز را در دورترین نقاط به اهتزار در آورده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار