ژاله صامتی: جامعه به فضای نشاط‌آور نمایشگاه کتاب احتیاج داشت

تهران (پانا) - ژاله صامتی بازیگر تلویزیون و داور عصر جدیدمی‌گوید بعد از دوسال تعطیلی خوشحال است که نمایشگاه کتاب امسال حضوری برگزار می‌شود زیرا جامعه به از سرگیری فضای نشاط آور نمایشگاه نیاز داشت.

کد مطلب: ۱۲۷۶۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ژاله صامتی: جامعه به فضای نشاط‌آور نمایشگاه کتاب احتیاج داشت

به گزارش ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ژاله صامتی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با استقبال از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: از تعطیلی دو ساله نمایشگاهی به این مهمی ناراحت بودم. الان خوشحالم که امسال در تجربه جدید هم حضوری هم غیرحضوری نمایشگاه به روال سابق خود باز می گردد.
صامتی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب حضوری قطعا فرصتی است برای رصد تازه‌های نشر و خرید کتاب‌هایی است که به دلیل مشغله کاری فرصت تهیه آن را نداشته ام، تصریح کرد: بعد از دوسال تعطیلی خوشحالم که نمایشگاه امسال حضوری برگزار می‌شود واقعا جامعه به از سرگیری فضای نشاط آور نمایشگاه کتاب در بین همه مردم جامعه نیاز داشت و می‌دانم بعد از دوسال دوری مردم از نمایشگاه امسال استقبال خوبی خواهند کرد.
وی با اشاره به حظ و لذتی که از همراهی با کتاب می‌‎برد افزود: عاشق این هستم که زمان آزاد داشته باشم بتوانم بروم کتابفروشی در آن قدم بزنم کتاب‌ها را تورق کنم از دیدن تازه‌های نشر لذت ببرم و حتی با دیدن کتاب‌هایی که قدیم خوانده‌ام خاطره بازی کنم.
این مدرس دانشگاه با انتقاد از جایگاه کتاب در میان نسل جدید، اظهار داشت: وضعیت فرهنگی و کتابخوانی در کشور ما خوب نیست. دانشجو و هنرجو عجیب و غریب بی‌اعتنا هستند. همتی برای رفع این مشکل و ارتقای دانش خود ندارند. نسل ما اگرچه نسل نداشتن‌ها و مشکلات بود اما هیچ وقت دست روی دست نگذاشتیم و به هر روشی که بود برای خودمان خوراک فکری و فرهنگی تهیه می‌کردیم. خاطرم هست در بین همکلاسی‌هایم وقتی صحبت از کتاب می‌شد تقریبا همه از آخرین نمونه‌های چاپ و ترجمه شده باخبر بودند همه آثار نویسنده‌های داخلی و خارجی را پیگیر بودند و می‌خواندند. توجه کنید به‌روز بودن اطلاعات کتاب ما در شرایط بعد از انقلاب و جنگ بود اما حالا می‌بینی کتابهای جدید با بهترین کیفیت چاپ می‌شود و به راحتی هم قابل دسترس است اما نسل جدید پیگیر خواندن کتاب نیست.
وی با بیان اینکه پایه‌های فرهنگی ملت‌ها با روش‌های مختلفی قوی می‌شود و از سینه یک نسل به نسل بعد منتقل می‌شود یکی از مهمترین و ماندگارترین روش فرهنگسازی کتاب است، تصریح کرد: هرچه نسل‌های جدید ما از کتابخوانی دور شوند فرهنگ در وجودشان کمتر شکل می‌گیرد و با این روند اگر پیش برویم می‌گویم متاسفانه در آینده با نسلی روبه‌رو هستیم که در جهل بسر می‌برد و دیگر آن زمان برای ساختن دیر شده است.
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار