«مجید عسکری» نخستین معلم مدافع حرم استان قم

تهران (پانا) - در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی معرفی می‌‌شود؛ شهید «مجید عسکری»؛ نخستین معلم مدافع حرم از استان قم است که برای دفاع از حرم عازم سوریه شد و در آنجا به فیض شهادت نائل آمد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
«مجید عسکری» نخستین معلم مدافع حرم استان قم

شهید «مجید عسکری جمکرانی» نخستین معلم بسیجی از استان قم است که به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام شده بود، در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به شهادت رسید و به خیل شهیدان مدافع حرم پیوست.

این شهید والامقام یک سال از خدمتش در آموزش و پرورش مانده بود که همزمان با عضویت بسیجی در گردان یکم امام حسین (ع) لشکر ۱۷علی بن ابی طالب (ع) برای دفاع از حریم آل البیت (ع) به سوریه اعزام شد.

وی معلم رسمی آموزش و پرورش بود و 23 سال سابقه تدریس داشت. او در هنرستان شهدای چهارمردان قم، کامپیوتر و ریاضیات تدریس می‌کرد. به‌سختی از آموزش و پرورش مرخصی سه ماهه گرفت تا به سوریه اعزام شود. وقتی نوبت اعزامش رسید، دوماه از شروع سال تحصیلی می‌گذشت.

مجید عسگری، یکشنبه 28 آبان سال 1396 از قم اعزام شد و در هفتمین روز حضورش در سوریه، ششم آذرماه در سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) در منطقه «دورالزیتون» به شهادت رسید. این شهید مدافع حرم،‌ خادم افتخاری حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران هم بوده و در حلقه صالحین سه پایگاه بسیج هم فعالیت داشته و مربی حلقه صالحین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار