انتخابات هیات فوتبال استان کرمان و چند مسئله اساسی

مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان کرمان پس از چالش‌های فراوان برگزار شد

کرمان (پانا) - مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان کرمان پس از چالش‌های فراوان برگزار شد. چالش‌هایی که حالا و پس از گذشت ۴۰ روز از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به آنها پرداخته شده و میثم پاریزی صراحتا خواستار پاسخگویی و شفاف‌سازیِ افراد مسئول در روند بررسی صلاحیت‌ها شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان کرمان پس از چالش‌های فراوان برگزار شد

مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان کرمان در حالی برگزار شد که قبل از آن زمزمه‌هایی در خصوص عدم سکونت برخی کاندیداها، سوابق مدیریتی آن‌ها، سرپرستی غیرقانونی محمد جواهری بر هیئت فوتبال استان کرمان و ... مطرح شده بود. اما به هر روی این انتخابات برگزار شد و مهدی جهانشاهی توانست در دور دوم انتخابات از مجمع ۲۹ رای بگیرد.

این مجمع چالش‌های فراوان و ابهامات بسیار زیادی را در اذهان جامعه فوتبال مطرح کرده است که حالا با ورود مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به این قصه، بسیاری از رسانه‌ها نیز در پی در خواست میثم پاریزی به ماجرای بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای هیئت فوتبال استان کرمان ورود کرده‌اند و خواستار شفاف‌سازی کمیته موسوم به ۳ نفره شده‌اند.

اما در این بین مسائل اساسی دیگری نیز مطرح است که هیچ‌گاه پاسخ روشنی برای آن‌ها یافت نشد تا اهالی جامعه فوتبال بدانند که چه اتفاقی رخ داد تا یک مدیر درجه چندم عنان کار را در هیئت فوتبال استان کرمان در دست بگیرد.

اول. موضوع عدم سکونت مهدی جهانشاهی در مرکز استان کرمان مبحثی است که از روز روشن‌تر است و برای همگان واضح و مبرهن است که جهانشاهی در ۴ سال اخیر هیچ‌گاه در شهر کرمان ساکن نبوده است. چالش اصلی درست در همین نقطه شکل می‌گیرد که چرا کمیته موسوم به ۳ نفره که وظیفه بررسی صلاحیت‌ها را برعهده داشته به راحتی از عدم سکونت جهانشاهی در شهر کرمان گذشته، در حالی که آیین‌نامه هیئت فوتبال استان کرمان و اساسنامه تاکید موکد داشته نامزد انتخابات هیئت فوتبال باید در مرکز استان سکونت داشته باشد.

دوم. محمد جواهری در حالی سرپرست هیئت فوتبال استان کرمان شد که او هیچ مسئولیتی در هیئت رئیسه هیئت فوتبال استان کرمان نداشته است. طبق بند یازده ماده ۲۴ اساسنامه انتخابات هیئت‌های فوتبال استان‌ها بایستی یکی از نواب رئیس یا اعضای هیات رئیسه هیئت فوتبال استان کرمان سرپرستی هیئت را به عهده بگیرد که متاسفانه این مهم هم روی نداده است و دلیل انتصاب محمد جواهری درحالی که اعضای هیئت رئیسه هیئت فوتبال استان کرمان در دسترس بوده‌اند، مشخص نیست.

سوم. بسیاری از اعضای این مجمع انتخاباتی که رای خود را در صندوق انداخته‌اند، یا ابلاغ قانونی نداشته‌اند و یا ابلاغ خود را از محمد جواهری که سرپرست غیرقانونی هیئت فوتبال استان کرمان بوده، دریافت کرده‌اند. روال معمول در تمدید حکم ریاست یا سرپرستی در هیئت‌های فوتبال در شهرستان‌ها بدین ترتیب است که رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مورد نظر، گزینه‌اش را به رئیس هیئت فوتبال استان معرفی می‌کند و رئیس هیئت استان هم پس از سیر مراحلی، براساسِ معرفی نامه دریافتی از رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، حکم رئیس هیئت فوتبال آن شهر را صادر می‌کند که متاسفانه در هیئت فوتبال استان کرمان در انتخابات ۲۱ اسفند ماه چنین سیری دنبال نشده است.

چهارم. با نگاهی دقیق به سوابق مدیریتی برخی از کاندیداهای حاضر در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان کرمان به روشنی می‌توان دریافت که پنج سال سابقه مدیریتی را ندارند حال سوال اساسی و مهم دیگری که در این بخش مطرح می‌شود این است که چگونه فردی را بدون داشتن سابقه پنج سال مدیریت برای تصاحب کرسی ریاست هیئت فوتبال استان کرمان تایید کرده‌اند.

پنجم. دلیل حذف ناگهانی محسن سلاجقه از هیئت فوتبال استان کرمان با گذشت بیش از ۲ ماه از این اتفاق هنوز نامشخص مانده است. سلاجقه‌ای که روز ۱۹ بهمن در شهرستان سیرجان مشغول برگزاری سوپر جام فوتبال کشور بود چگونه به یکباره صبح روز ۱۹ بهمن از سرپرستی هیئت فوتبال استان کرمان کنار می‌رود. این اتفاق در حالی رخ داد که ۳۲ روز بعد، مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان کرمان پس از گذشت ۱۸ ماه از استعفای علی قرایی رئیس پیشین هیئت، برگزار شد.

چندین مورد دیگر هم در کنار این ۵ نکته وجود دارد که بدون پاسخ مانده است. طرح آن نکات به مجال دیگری سپرده خواهد شد اما جهت تنویر افکار عمومی لازم است تا ابهامات مطروحه رفع شود. هیئت فوتبال استان کرمان هم برای آن که بتواند با اقتدار کار خود را پیش ببرد، نیاز مبرم به این روشنگری دارد. چرا که رئیس برآمده از سیاه‌بازی در بین فوتبالی‌ها مقبولیتی نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار