مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

دانشگاه فرهنگیان مهمترین بستر تربیت نیروی انسانی است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید فراوانی بر تربیت نیروی انسانی شده است و تنها مکان برای تربیت نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان است و به نوعی در سند تحول بنیادین قله آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه فرهنگیان مهمترین بستر تربیت نیروی انسانی است

محمود نقوی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در گام دوم انقلاب در خصوص اینکه بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن کشور است و اگر کشوری منایع طبیعی داشته باشد، ولی نیروی انسانی نداشته باشد به مقصود مورد نظر نمی‌رسد توجه به نیروی انسانی بسیار ضروری است.

نقوی بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید فراوانی بر تربیت نیروی انسانی شده است و تنها مکان برای تربیت نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان است و به نوعی در سند تحول بنیادین قله آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه وظیفه‌اش این است از کنکور سراسری دانشجو بگیرد و آنان را تربیت و به کمال برساند تا بتوانند دانش آموزان را به کمال برسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه در مقطع ابتدایی نیاز به تخصصی‌ترین معلمان داریم، گفت: متأسفانه در ۸ سال گذشته نگاهی که باید بود در مورد دانشگاه فرهنگیان نبود و جذب معلم از این دانشجو کم بود و این باعث شده استخوان‌بندی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به هم بخورد، که اگر بخواهیم چند سال دیگر به این روال پیش برویم دیگر آموزش و پرورش پذیرای دانش آموزان نخواهد بود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان همدان، متذکر شد: در سطح استان همدان ۷۰۰ کلاس بالای ۳۶ نفر داریم و حدود دو هزار کمبود معلم در سطح استان داریم و با توجه به کمبود عوامل اجرایی در استان هر میزان نیرو به آموزش و پرورش استان همدان تعلق گیرد باز هم نیاز است.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید دارای جایگاه اول در کشور باشد، بیان کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم در روز معلم از تک‌تک معلمان تا جایی که می‌توانیم تقدیر کنیم و از همه مسئولین می‌خواهیم به قضیه معلمان رسیدگی کنند و باید آموزش پرورش را دریابیم، تا شاهد افزایش نیروی انسانی آموزش و پرورش باشیم.

وی بیان داشت: در روز معلم، از معلمی تجلیل خواهیم کرد که به ۴۶ نفر در یک کلاس، درس می‌دهد و هر چقدر بتوانیم جایگاه معلم و مدرسه را بالا ببریم نفعش برای دانش‌آموز است و آن مصداق سرمایه انسانی است.

نقوی یادآور شد: امسال بنابر دستورالعمل کشوری از معلمان نمونه تجلیل خواهد شد، که در سطح استان همدان در مجموع از ۱۲۴ نفر تقدیر خواهیم کرد.

وی به بیان برنامه‌های آموزش و پرورش در روز معلم پرداخت و گفت: عطرافشانی قبور شهدا، حضور در سرویس معلمان و تجلیل از معلمانی که به مسیر‌های دور می‌روند، پیاده‌روی نمادین با همکاری بسیج فرهنگیان، تجلیل از معلمین در دورترین نقاط با گل و شیرینی، سخنرانی پیش از نماز جمعه در ۱۹ منطقه شهرستان، حضور در مدارس استثنایی، دیدار معلمان نمونه با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور، تقدیر از پیشکسوتان فرهنگی، مراسم تکریم از معلمان نمونه با حضور استاندار از جمله برنامه‌های هفته معلم در استان همدان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به مقام شامخ شهدا گفت: استان همدان ۲۱۳ معلم شهید و هزار دانش‌آموز شهید تقدیم اسلامی کرده است که برنامه ریزی شده در روز معلم از ۲۱۳ خانواده معلم شهید تقدیر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار