مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌‌شمالی:

آموزش و پرورش سنگ‌بنای کشور است

بجنورد (پانا) - مدیر کل آموزش و‌ پرورش استان خراسان‌‌شمالی تاکید کرد آموزش و پرورش سنگ‌بنای کشور است.

کد مطلب: ۱۲۷۵۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش سنگ‌بنای کشور است

ابوالقاسم اکبری در نشست خبری برای تشریح برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان گفت: روزشمار هفته معلم سال ۱۴۰۱ بر اساس اسناد بالادستی آموزش‌ و پرورش از جمله سند تحول، همچنین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و شعار سال«سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» تدوین‌ شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: تجلیل از معلمان نمونه و برتر، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان‌، زنگ سپاس معلم با حضور نماینده ولی فقیه و‌استاندار،برنامه محوری جلوه های ویژه معلمی، غبارروبی و گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدای معلم و تکریم خانواده های متوفیان فرهنگی بر اثر کرونا، مراسم گفتگوی بین نسلی و حضور مسئولان در مناطق مختلف آموزش و پرورش در استان از جمله این برنامه ها است.

وی درباره حضوری شدن مدارس گفت: حضوری شدن مدارس اتفاق مبارکی بود که پس از دو سال رخ داد، البته با حضوری شدن مدارس، وضعیت را رصد می‌کنیم و تاکنون با بازگشایی مدارس در ابتلای دانش آموزان به کرونا اتفاق خاصی نیفتاده است و استان ما در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس طبق شاخص های وزارتی مقام دوم کشوری را دارد.

اکبری افزود: با توجه به برنامه ششم توسعه و شعار سال در همین خصوص طرح آینده پژوهی در استان با احداث دو هنرستان در منطقه رازو جرگلان و افزودن رشته های پرورش اسب در هنرستان پسرانه و فرش در هنرستان دخترانه در دست اجرا است.

اکبری با اشاره به موضوع تربیت بدنی، گفت: مدارس خراسان شمالی در شاخص‌های مختلف سرانه ورزشی در رتبه هفتم قرار دارد که انشاالله با پیگیری‌های انجام شده امسال ۴۳زمین چمن مصنوعی و ۹سالن ورزشی در مدارس ساخته خواهند شد.

مدیر کل در ارتباط با اردوگاه‌های دانش‌آموزی نیز اظهار کرد: اردوگاه دانش آموزی شهید چمران در بجنورد از سال۹۱آغاز شده است که امسال با تلاش و‌پیگیری های انجام شده به بهره برداری خواهد رسید و پیگیری های لازم جهت تکمیل اردوگاه های اسفراین و شیروان نیز در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی در ادامه به برنامه های ایجاد انگیزه برای دانش آموزان در پایه دوازدهم اشاره کرد وگفت:با دعوت از مشاورین کشوری و برگزاری همایش های استانی و‌توزیع ۱۶۰۰جلد کتاب کمک تحصیلی میان دانش آموزان ،در تلاشیم با تقویت روحیه دانش آموزان رتبه قبولی دانش آموزان در آزمون سراسری در سطح کشور ارتقا دهیم.

اکبری همچنین به دبیرخانه تولید محتوای الکترونیک نیز اشاره کرد و افزود:مسئولیت تولید محتوای الکترونیک در پایه دوم به خراسان شمالی واگذار شد و در این ارتباط 2 هزار محتوا ایجاد و در بستر شاد در سراسر کشور بارگذاری شد

اکبری همچنین با اشاره به روند واکسیناسیون دانش آموزان گفت: در رده سنی۱۲-۱۸سال۹۹درصد دز اول ۹۲ درصد دز دوم را دریافت کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار