اجرای ثبت آنی معاملات در بیش از 4 هزار دفترخانه اسناد رسمی

خبرگزاری پانا: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اجرای ثبت آنی معاملات در بیش از 4 هزار دفترخانه اسناد رسمی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد تویسرکانی در جلسه شورای سیاست‌گذاری این سازمان با اشاره به اجرای طرح ثبت آنی معاملات از اواخر شهریور ماه سال جاری در کشور، گفت: مقطع زمانی آزمایشی این طرح از اواخر مردادماه و در سطح 4 هزار و 428 دفترخانه اسناد رسمی آغاز می‌شود.

وی افزود: تمامی مراحل کار به نحو دقیق اجرایی و نقص‌های احتمالی شناسایی شده، همچنین طی این مدت تعداد 29 هزار 289 عنوان سند مختلف به صورت آزمایشی در سیستم صادر شده است.

معاون قوه قضائیه در ادامه تصریح کرد: اجرای ثبت آنی معاملات یکی از سیاست‌های محوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و از تکالیف قانونی برنامه پنجم توسعه کشور است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال تحقق است.

وی یادآور شد: ثبت آنی معاملات مانند کوه یخی است که تنها قسمت کوچکی از آن قابل رؤیت است و این اقدام اساسی و زیربنایی که آثار و نتایج ملی و بسیار تعیین کننده دارد، در گذر زمان خود را نشان خواهد داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر ظرفیت‌های قانونی و آثار اقدامات ادارات اجرای ثبت در کشور گفت: در این زمینه نیازمند تحول اساسی و مبنایی هستیم.

وی گفت: سیاست سازمان در این راستا این است که تمامی تقاضاها که توجیه قانونی دارد در ادارات اجرا بدون محدودیت، پذیرش و اجرائیه صادر شود.

تویسرکانی پیش‌بینی ساختار قوی و منسجم برای ادارات اجرای مفاد اسناد رسمی را از پیش نیازهای این عرصه برشمرد و گفت: ظرفیت کنونی ادارات اجرای اسناد رسمی نیز باید کاملا" شناسایی و به حداکثر بازدهی در پاسخگویی به مطالبات جامعه برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار