سخنگوی شورای نگهبان مطرح کرد:

طرح همه‌پرسی راهکاری است برای تحقق اراده مردم واقعی فلسطین

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان گفت‌ بین طرح مقاومت و همه‌پرسی فلسطین منافاتی وجود ندارد و در واقع مقاومت برای تسلیم شدن متجاوزان در برابر خواست و اراده مردم فلسطین صورت می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۲۷۴۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح همه‌پرسی راهکاری است برای تحقق اراده مردم واقعی فلسطین

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی همه‌پرسی فلسطین که به همت اندیشکده راهبردی مقاومت دانشگاه امام صادق (ع) و با همکاری موسسه پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شده در بخشی از صحبت‌های خود گفت: در میان سرزمین‌هایی که در طول این سال‌ها با بحران حاکمیت و استقلال مواجه بوده‌اند این تنها فلسطین است که با گذشت ۷۴ سال از اشغالگری رژیم صهیونیستی، کماکان حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین نادیده گرفته شده و در طول سال‌های طولانی سپری شده از برگزاری هر گونه همه‌پرسی ممانعت به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه برگزاری همه‌پرسی ملاک واجد الشرایطی در مولفه‌های سازنده در راستای تحقق استقلال و حاکمیت یک کشور است، افزود: پیش بینی همه‌پرسی برای تعیین سرنوشت فلسطین توسط مردم آن حدود سی و یک سال قبل از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد و ما همچنان بر اجرای آن تأکید داریم و این طرح براساس حقوق و مفاد عرصه بین الملل مطرح شده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه شکل‌گیری رژیم غاصب صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ و آواره کردن مردم فلسطین از سرزمین‌های خود نقض فاحش حقوق بشر است، افزود: تاکنون چندین قطعنامه در سازمان ملل با تأکید بر اهمیت تحقق حقوق ملت فلسطین تصویب شده است ولی متأسفانه این قطعنامه‌ها اجرایی نشده و بخش اعظمی از سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها از کنترل موثر مردم فلسطین خارج شده است.

طحان نظیف با تأکید بر اینکه برگزاری همه‌پرسی فلسطین بخشی از کارزار جبهه مقاومت در راستای تحقق حقوق فلسطین است، در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: برگزاری همه‌پرسی در پاسخ به اشغالگری رژیم صهیونیستی نه تنها از حقوق ملت فلسطین محسوب می‌شود بلکه یک تکلیف و وظیفه برای جامعه بین‌الملل است و باید همه کمک کنند که این موضوع حاصل شود.

وی با بیان اینکه ایران با اتکا به عقلانیت، خرد و منطق خود طرح همه‌پرسی فلسطین را با حضور مردم فلسطین مطرح کرده است، گفت: این راهکاری است برای تحقق اراده مردم واقعی فلسطین و این پیشنهاد با منطق جهان امروز و اصول پذیرفته حقوق بین‌الملل سازگار است.

این استاد دانشگاه در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: بین طرح مقاومت و همه پرسی فلسطین منافاتی وجود ندارد و مقاومت در راستای تسلیم شدن متجاوزان در برابر اراده و خواست مردم فلسطین صورت می گیرد.

در این مراسم همچنین جلال درخشه عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) و دبیر علمی این همایش نیز تصریح کرد: برگزاری طرح همه‌پرسی یک راه حل عادلانه برای حل و فصل موضوع فلسطین است، طرحی است که حقوق مردم فلسطین را تأمین می‌کند و به تجاوزگری صهیونیست‌ها پایان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار