معلمان ایرانی در راستای تربیت چندساحتی و به‌مناسبت روز زمین پاک انجام دادند؛

پاکسازی یکی از تالاب‌های استان مرکزی با همکاری دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معلمان ایرانی در راستای تربیت چندساحتی و به‌مناسبت روز زمین پاک و با همکاری تعدادی از دانش‌آموزان، اراضی اطراف تالاب میقان را پاکسازی کردند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
پاکسازی یکی از تالاب‌های استان مرکزی با همکاری دانش‌آموزان

جلوه‌های معلمی بخش مهمی از فعالیت‌های معلمان است که بخش‌های دیگری از فعالیت‌های معلمان از جمله ایثار و فداکاری آنان را نمایان می‌سازد. بخش زیادی از فعالیت‌های معلمان که انجام آن‌ها نیاز به تمرکز، انگیزه و گذاشتن وقت زیاد برای برنامه‌ریزی دارد و در راستای ایجاد شوق و افزایش یادگیری در کودکان می‌شود و مهم‌ترین کار معلمان نیز است واز نظر جامعه مغفول مانده است. یکی از این از فعالیت‌ها را می‌توان به انجام کارهایی که در راستای عمق دهی بیشتر یادگیری و متنوع سازی محیط‌های یادگیری نام برد که به‌منظور تعمیق هرچه بیشتر آموزش‌ها برای کودکان انجام می‌شود.

معلمان نقش اصلی در توسعه منابع انسانی یک کشور دارند و بهره توسعه منابع انسانی هرچقدر در سنین پایین‌تر اتفاق بیفتد، بهره بیشتری خواهد داشت، به‌طوری‌که بیشترین بازده آموزش‌ها در کودکان دبستانی است و این آموزش‌ها از هر نوع سرمایه‌گذاری دیگری بازدهی بیشتری خواهد داشت.

در همین راستا معلمان اراکی و در راستای تربیت چند ساحتی و نهادینه کردن احترام به محیط‌زیست و حفظ آن در کودکان و تربیت افرادی حافظ محیط‌زیست و به‌منظور گرامیداشت روز زمین پاک و همچنین ضرورت توجه بیشتر به جایگاه تالاب‌ها در حفظ زمین برنامه پاکسازی تالاب میقان از زباله‌های رهاشده در طبیعت با همکاری تعدادی از دانش آموزان مدارس حاشیه تالاب با شعار»سرمایه‌گذاری در زمین با حذف پلاستیک» انجام شد.

این برنامه با همکاری اداره کل محیط‌زیست استان مرکزی و باهدف آموزش مسائل محیط زیستی به دانش آموزان، پرورش افرادی فعال و آگاه نسبت به مسائل محیط‌زیست و درک مسئولیت آن‌ها در حفاظت و حمایت از آن برگزار شد.

اجرای چنین برنامه‌هایی در جلب‌توجه دانش آموزان به اهمیت حفظ طبیعت، مدیریت پسماند و مشارکت مدنی برای بهبود شرایط محیط‌زیست کشور و به‌طور خاص حفاظت از تالاب‌ها مؤثر خواهد بود.

شایان‌ذکر است؛ تالاب میقان اراک با کارکردهای متعدد اقلیمی، طبیعی و زیستگاهی یکی از تالاب‌های ارزشمند کشور به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار