عضو شورای شهر تهران تاکید کرد؛

ضرورت بازبینی طرح‌های توسعه شهری در پایتخت

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت یکی از توقعات از شهرداری در مدیریت جدید اصلاح طرح‌هایی است که در زمان خود جذابیت و توجیه داشته و به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده‌اند، بنابراین از شهرداری درخواست می‌شود نسبت به بازبینی آنها نیز اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بازبینی طرح‌های توسعه شهری در پایتخت

سید‌محمد آقامیری در جریان شصت و یکمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه یکی از توقعات از شهرداری در مدیریت جدید اصلاح طرح‌هایی است که در زمان خود جذابیت و توجیه داشته و به مرور زمان کاربرد خود را از دست داده و جز زحمت و معضل چیزی برای مردم ندارد، اظهار کرد: یکی از این موضوعات طرح‌های نیمه‌تمام و رها شده از جمله تعریض معابر است.

عضو شورای شهر تهران افزود: بعضا در مواردی باید ۵۰۰ پلاک در یک منطقه خریداری می‌شده تا تعریض صورت بگیرد که ۵۰ پلاک خریداری شده و مابقی با توجه به اینکه شهرداری بودجه نداشته باقی مانده است. در حال حاضر به مالکان این پلاک ها نه اجازه تخریب و نوسازی و نه اجازه بازسازی داده می شود که عموما در بافت فرسوده قرار دارند.

وی با بیان اینکه مردم چندین و چند سال است در این خانه‌های فرسوده حبس شده‌اند، یادآور شد: نباید خانه و کاشانه مردم گروگان سیاست‌ها و طرح های شهرداری باشد که کارآمدی خود را از دست داده است؛ مردم در مناطق مختلف با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

آقامیری با اشاره به اینکه برخی مصوبات پنج و ۱۰ ساله وجود دارد که اگر مدت پنج یا ۱۰ سال از مصوبه بگذرد و شهرداری اقدام موثری انجام ندهد پروانه و مجوز ساخت به مردم داده شود، این اقدام انجام نمی‌شود، ادامه داد: تقاضا داریم معاونت معماری و شهرسازی شهرداری گزارشی در خصوص این طرح‌ها در صحن شورا ارائه دهد و بازبینی صورت گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه این موضوع یکی از مسائل قدیمی و یک طرفه است، گفت: شهرداری حق دارد طرح اجرا کند اما حق ندارد حقوق شهروندان را محبوس کند. باید راه‌حلی با نگاه تحول گرایانه‌ای که امروز در شورای شهر و شهرداری وجود دارد، پیدا شود. برخی شهروندان بیش از ۱۰ یا ۱۵ سال با این معضل روبه‌رو هستند و هیچ پاسخی به آنها داده نمی‌شود که باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار