دانش‌آموز روزه‌اولی شهر یاسوج:

با روزه گرفتن می فهمیم که خداوند چه عظمتی دارد

یاسوج (پانا) - دانش‌آموز روزه‌اولی شهر یاسوج در مورد احساس خود در ماه مبارک رمضان و روزه گرفتن می‌گوید با روزه گرفتن احساس آرامش می‌کند و می‌فهمد که خداوند چه عظمتی دارد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
با روزه گرفتن می فهمیم که خداوند چه عظمتی دارد

همه ما خاطرات نخستین روز روزه‌داری را به خوبی به یاد داریم؛ همان روزهایی که مادر سفره سحر و افطار را ویژه‌تر پهن می‌کرد تا در طول یک ماه بتوانیم با توان بدنی مناسب، اولین روزهای روزه‌داری خود را سپری کنیم.

رمضان برای روزه اولی‌ها حال و هوای دیگری دارد. حال و هوایی که خانواده‌ها را نیز درگیر خود کرده است؛در این میان مائده نظریان مقدم ۱۰ ساله از شور و اشتیاق خود از روزه داری به پانا می‌گوید: «خیلی حس خوبی دارم که می‌توانم روزه بگیرم و مشکلی برایم ندارد، چون به چیزی که برمن واجب است عمل می‌کنم و ثواب دارد.»

این دانش آموز کلاس پنجمی در مورد اهمیت روز گرفتن عنوان می‌کند: «روزه برای ما که به سن تکلیف رسیدیم واجب است. از نظر علمی هم برای بدن مفید است و ما می‌توانیم در این ماه که روزه ایم شکر نعمت‌های خدا بیشتر از قبل به جا بیاوریم.»

وی با بیان این مطلب که با روزه گرفتن احساس آرامش می کنم، بیان می‌کند: «ما با نماز خواندن و روزه گرفتن خدواند را یاد می کنیم و می فهمیم که خداوند چه عظمتی دارد. من روزه می گیرم تا حال فقرا را درک کنیم.»

نطریان مقدم در مورد مهم ترین دعای خود بعد از نماز در ماه رمضان می‌گوید: «دعا می‌کنم که خدواند نماز خواندن و روزه گرفتن من را قبول کند و کار های بد من را فراموش کند.»

دانش آموز خبرنگاران: فائزه کناری و مریم لحاکیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار