روزه‌داری از نگاه روزه‌اولی‌های میاندورودی

میاندورود (پانا) - روزه‌اولی‌ها و دانش آموزان دبستان زهرا شاهسوارانی روستای اسلام آباد از توابع شهرستان میاندورود درخصوص احساس خود از روه‌داری در ماه مبارک رمضان می‌گویند.

کد مطلب: ۱۲۷۳۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
روزه‌داری از نگاه روزه‌اولی‌های میاندورودی

مریم سرگزی، دانش آموز پایه سوم به پانا؛ گفت: «امسال به سن تکلیف رسیده‌ام و روزه می‌گیرم.»

وی عنوان کرد: «وقتی که به ثواب روزه گرفتن فکر می‌کنم، تحمل گرسنگی برایم آسان‌تر می‌شود.»

سرگزی ادامه داد: «از آنجا که مادرم در مورد ثواب‌های روزه گرفتن و برکات ماه مبارک رمضان برایم صحبت کرده و گفته در ماه رمضان هر کار خوبی که بکنیم و همچنین نماز و روزه.هایمان چند برابر روزهای دیگر ثواب دارد، من بیشتر به روزه گرفتن ترغیب شده‌ام. امیدوارم که خداوند روزه‌ام را قبول کند.»

صبا اکرمی دانش آموز پایه ششم این مدرسه نیز عنوان کرد: «من از روز اول ماه رمضان امسال تا به حال تمام روزها را روزه گرفتم. با صبوری توانستم گرسنگی و تشنگی را تحمل کنم.»

وی ادامه داد: «به نظرم ما باید روزه بگیریم چون هم خدا این امر را بر ما واجب کرده و هم روزه گرفتن برای سلامتی ما مفید است.»

آیلار قوچی زاده دیگر دانش آموز پایه سومی و روزه اولی گفت: «من امسال 9 ساله شده‌ام و در حد توانم چند روزی از ماه رمضان را روزه گرفتم.»

وی بیان کرد: «من روزه می‌گیرم تا بتوانم شرایط افراد تنگدست و فقیر و گرسنه را درک کنم، نسبت به آنها بی‌تفاوت نباشم و وقتی به کمکم نیاز دارند به آنها کمک کنم.»

دانش آموز خبرنگار: اسما اکرمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار