امام جمعه شهرستان پردیس:

قضا و قدر نتایجی است که خداوند در نظام خلقت قرار داده است

پردیس ( پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس در مراسمی که به مناسبت شب قدر در مسجد الغدیر برگزار شد، با اشاره به فضائل شب‌های قدر گفت شب قدر، ظرف تقدیر است و تقدیر یعنی اندازه‌گیری؛ این قضا و قدر اندازه‌ها و نتایجی است که خداوند متعال در نظام خلقت قرار داده است.

کد مطلب: ۱۲۷۲۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
قضا و قدر نتایجی است که خداوند در نظام خلقت قرار داده است

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی تصریح کرد: اساس نظام خلقت، بر پایه اندازه است که در اصطلاح قرآنی به آن می‌گویند «قضا و قدر»؛ پس هر بار که تصمیمی می‌گیریم و عملی انجام می‌دهیم، یک قضا یعنی نتیجه است و در قبال آن عکس‌‌العمل دریافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما به تقدیرهایی احتیاج داریم که خیر دنیا و آخرت ما در آن باشد، همچنین شادی و آرامش را برایمان به ارمغان بیاورد و چون پایه تقدیر، قَدَر است، ما در این شب به فهمیدن اندازه‌ها و برنامه، احتیاج داریم.

مطلوب‌ترین اندوخته باید عمل صالح باشد

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به شهادت مظلومانه حضرت علی(ع) اظهار کرد: مسئولان و مدیران باید حکومت علوی را الگوی خود بدانند و باید و نبایدهای او در اداره مملکت، که بهترین ترازو، سرمشق و الگو است را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت‌السلام حسینی ادامه داد: از نظر حضرت علی(ع) مطلوب‌ترین اندوخته و ذخیره در نگاه حاکم باید عمل صالح باشد.

صمیمیت، همدلی و همزبانی مهم است

وی با بیان اینکه افرادی که مقام و منصب را فرصت مغتنمی برای اندوختن مال و بهره‌مندی از موقعیت می‌شمارند، هیچ نسبتی با حضرت مولی ندارند، بیان کرد: صمیمیت، همدلی و همزبانی مردم بومهن و پردیس برای ما بسیار دارای اهمیت است و همه تلاشمان را می‌کنیم تا هیچ جدایی و دوگانگی‌ای بین مردمان دو شهر نباشد.

امام جمعه شهرستان پردیس اظهار کرد: همبستگی، اتحاد و باهم بودن به طور قطع آثار فراوانی را برای رشد و توسعه شهرستان خواهد داشت.

وی در رابطه با راهپیمایی روز قدس نیز گفت: تصمیمی که گرفته شد این است که مسیر مردم بومهن از مسجد جامع اهل بیت (ع) شروع شود تا مصلای نماز جمعه. مردم پردیس هم از میدان فلسطین راهپیمایی را آغاز می‌کنند تا مصلای نمازجمعه و بخش جاجرود هم که باتوجه به بعد مسافت، خودشان راهپیمایی را برگزار می‌کنند و بعد به نمازجمعه می‌آیند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار