روزه‌داری از نگاه روزه‌اولی های شهرکرد

شهرکرد (پانا) - روزه‌اولی ها با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان نخستین بار تکلیف روزه‌داری را در زندگی تجربه می‌کنند. برخی از آنها معتقدند اعمال ماه رمضان برایشان لذت‌بخش است. در این میان پدران و مادران نیز باید زمینه مناسب این امر را فراهم کرده و آنهارا در این زمینه معنوی هدایت کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
روزه‌داری از نگاه روزه‌اولی های شهرکرد

حدیث اکبری یک دانش‌آموز روزه اولی در گفت و گو با با پانا می‌گوید:«بعد از دو سال و نیم آموزش مجازی، مدارس بازگشایی شد و این بازگشایی همزمان با آغاز ماه رمضان است و تجربه اولین روزه که با حضوری شدن مدارس همراه شده خیلی برای من لذت بخش است. ما روزه اولی های مدرسه تصمیم گرفته ایم تا ۳۰ روز ماه رمضان را روزه بگیریم و بقیه دوستان و هم سن و سالان خود را هم دعوت به روزه گرفتن کنیم.»

وی ادامه می‌دهد: «بازگشایی مدارس هیچ تداخلی در روزه گیری ندارد زیرا ما با آمدن به مدرسه سرگرم درس و گفتگو با دانش آموزان و معلمان می‌شویم و متوجه گذر زمان نمی‌شویم.»

اکبری اظهار می‌کند: «بیدار شدن برای سحری برای من بسیار لذت بخش است و جزء بهترین خاطرات این سال ها بوده. همچنین شرکت در ترتیل خوانی قرآن و نماز جماعت که جزء فعالیت ماه رمضان است، شور و حال جدیدی در من بوجود می آورد و این کارها برای من لذت بخش است. من سعی می‌کنم بعد از نماز در توزیع افطاری کمک کنم و در این کار زیبا سهیم باشم.»

دانش آموز خبرنگار: فاطمه آقابابایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار