پانا گزارش می‌دهد؛

حکایت روزه‌اولی‌ها؛ به خدا نزدیک‌تر می‌شویم

تهران (پانا) - دانش‌آموزان روزه اولی معتقدند که برگزار کلاس‌های حضوری آنان را اذیت نمی‌کند و دانش‌آموزان ابتدایی با روزه گرفتن از برکات ماه مبارک رمضان استفاده می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
حکایت روزه‌اولی‌ها؛ به خدا نزدیک‌تر می‌شویم

بحران کرونا کلاس‌های مدارس را به تعطیلی کشاند و در اکثر مناطق کشور کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار شد اما امسال با ابلاغ ستاد ملی کرونا بازگشایی حضوری مدارس از 14 فروردین اجرا شد. این بازگشایی با آغاز ماه مبارک رمضان همزمان و باعث شد دانش‌آموزان از شوق حضور خود در کلاس‌های درس بگویند.

مریم خدادادی، دانش‌آمور پایه نهم نیز در مورد همزمانی بازگشایی مدارس با ماه مبارک رمضان به پانا گفت: «در ماه رمضان زنگ‌های ورزش در مدرسه برگزار می‌شود اما چون دانش‌آموزان روزه دار هستند می‌توانند بازی‌های کم تحرک تری را انجام دهند بنابراین این ماه از نظر من نه با مدرسه رفتن نه با درس خواندن و ورزش کردن مسئله ای ایجاد نمی‌کند.»

وی همچنین آموزش حضوری را نسبت به آموزش مجازی موثر دانست و افزود: «در کلاس درس ارتباط چهره به چهره ایجاد می‌شود و این ارتباط به یادگیری ما کمک زیادی می‌کند.»

الهام محمدی، دانش‌آموز روزه اولی است که امسال در جشن تکلیف خود از روزه داری می‌گوید. او درباره امر روزه داری به پانا گفت: «من روزه را دوست دارم؛ روزه باعث سلامتی بدن ما می‌شود.»

وی ادامه داد: «من با شرکت در جشن تکلیف خود می‌توانم روزه بگیرم. این روزه گرفتن حضور در مدرسه را برایم سخت نمی‌کند.»

زهرا خانی، دانش‌آموز دیگر روزه اولی است که درباره روزه داری در ماه مبارک رمضان به پانا گفت: «روزه گرفتن ما را به خدا نزدیک می‌کند و باعث می‌شود که در کنار درس خواندن و حضور در کلاس درس، به عبادت نیز بپردازیم.»

خانی ادامه داد: «دیدن شور و هیجان همکلاسی‌هایم به من انرژی می‌دهد تا بتوانم روزه‌دار باشم؛ ارتباط با معلمان و هم کلاسی‌هایم نیز شوق حضور در مدرسه را برایم زیاد می‌کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار