پانا گزارش می‌دهد؛

شور مدرسه، نشاط روزه‌داری

تهران (پانا) - بازگشایی مدارس از 14 فروردین و همزمانی آن با آغاز ماه مبارک رمضان دغدغه‌ای است که برخی معتقدند برای دانش‌آموزان سخت است اما به گفته دانش‌آموزان روزه‌دار این همزمانی خللی در یادگیری آنان ایجاد نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۲۷۲۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
شور مدرسه، نشاط روزه‌داری

بیش از 80 درصد جمعیت کشور دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند و بخش اعظمی واکسینه شده اند؛ آمارهای روزانه ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا گواه این ادعاست. از این رو وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در یک برنامه همکاری مشترک برای شروع سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کردند و دستورالعمل بازگشایی مدارس به همراه بهداشت مدارس در ایام کرونا تدوین و ابلاغ شد.

این بازگشایی که با آغاز ماه مبارک رمضان همراه شده، برای دانش‌آموزان شیرین است؛ به گفته آنان روزه داری می‌تواند برکات و ثواب بسیاری داشته باشد. آنان بر این باور هستند که وقتی روزه می‌گیرند به خدا نزدیک می‌شوند و این روزه داری با بازگشایی مدارس و حضور در کلاس‌های درس آنان را اذیت نمی‌کند.

رقیه خدایار، دانش‌آموز پایه دوازدهم در مورد اینکه آیا افت تحصیلی در ماه رمضان اتفاق می‌افتد به پانا گفت: «افت تحصیلی در چنین شرایطی بستگی به دانش‌آموز دارد. اگر دانش‌آموز برنامه مناسب داشته باشد، قطعا افت تحصیلی نخواهد داشت اما اگر به عنوان یک بهانه از ماه رمضان استفاده کند، مسلما افت تحصیلی به وجود خواهد آمد.»

وی اضافه کرد: «روزه داری ثواب و برکت زیادی به همراه دارد که می‌توانیم با روزه گرفتن آن را برای خود و خانواده‌مان به همراه داشته باشیم.»

نگار محبی از دیگر دانش‌آموزان رشته ریاضی است که در مورد درس خواندن در ماه رمضان به پانا گفت: «برای همه دانش‌آموزان این شرایط یکسان نیست اما من وقتی روزه می‌گیرم ذهنم فعال تر می‌شود و یادگیری ام در دروس افزایش می‌یابد.»

وی همچنین افزود: «حضور در مدرسه ارتباط بین معلم، دانش‌آموز و اولیای آنان را تقویت می‌کند و ما می‌توانیم با حضور در مدرسه درس‌هایمان را به خوبی یاد بگیریم.»

المیرا عبادی، پایه هشتم درباره همزمانی بازگشایی مدارس و ماه مبارک رمضان به پانا گفت: «روزه داری با حضور در مدارس آسان‌تر است زیرا سرگرم آموزش می‌شویم و زمان سریعتر می‌گذرد.»

وی ادامه داد: «روزه داری روحیه دینی ما را تقویت می‌کند و من به همه دوستان و همسالانم توصیه می‌کنم در این ماه از نعمت خوان الهی بی بهره نمانند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار