دانشآموز حافظ قرآن کریم شهرستان اسلامشهر:
تصویرسازیهای ذهنی، عاملی موثر در حفظ آیات قرآن کریم است
اسلامشهر (پانا) - دانشآموز حافظ قرآن کریم شهرستان اسلامشهر گفت میتوان با استفاده از تصویرسازیهای ذهنی در زمینه حفظ آیات قرآن کریم و در مسائلی که نیاز به حفظ کردن دارند، مطالب را به خاطر سپرد و آنها را به یک اتفاق و یک اشیاء و ... نسبت داد تا هنگام مرور راحتتر تشخیص داده شوند.
حفظ آیات قرآنکریم بهترین شیوه انس با کلام الهی است و یکی از راههای شناخت فرهنگ اسلامی و بررسی آن، از دیدگاه قرآن و معصومان (ع) در کنار قرائت و حفظ آیات کتاب خداوند متعال پژوهش در تفاسیر آیات قرآن کریم است.
در این رابطه، شقایق شاهی، دانشآموز پایه یازدهم رشته ریاضی، فیزیک مدرسه شاهد صدیقه طاهره(س) آموزش و پرورش اسلامشهر در گفتوگو با پانا و در ارتباط با روش حفظ آیات قرآنکریم بیان کرد: «از سن ۶ سالگی خواندن قرآن را با شرکت در کلاسهای روخوانی و روانخوانی شروع کردم و در تلفظ آیات قرآن پیشرفت داشتم و در ۸ سالگی برای حفظ قرآن کریم اقدام کردم و در ۱۱ سالگی موفق شدم با عنایت خداوند متعال قرآن کریم را به صورت کامل حفظ کنم.»
وی در رابطه با کسب رتبههای برتر در مسابقات قرآنی اظهار کرد: «در دوران پیش از کرونا به صورت منظم هر سال در آزمونها و مسابقات قرآن شرکت کردم و در رشتههای حفظ و قرائت قرآن کریم شرکت داشتم و رتبههای اول تا سوم را کسب کردم و از سوی دیگر در دوران پاندمی کرونا درسال ۱۴۰۰ با حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم در سطح اسلامشهر، رتبه دوم را کسب کردم.»
شاهی تصریح کرد: «به نظر من اگر کسی قصد حفظ کردن آیات قرآن کریم را دارد، میبایست قرائت روزانه داشته باشد و پس از آن برای حفظ کردن آیات در اول صبح وقت گذارد که ذهن استراحت کافی کرده باشد و اطلاعات را به خوبی تشخیص دهد.»
دانشآموز پایه یازدهم آموزش و پرورش اسلامشهر افزود: «ما میتوانیم با استفاده از تصویرسازیهای ذهنی در زمینه حفظ آیات قرآن کریم و در مسائلی که نیاز به حفظ کردن دارند، آنها را به خاطر بسپاریم و به یک اتفاق و یک اشیاء... نسبت داده تا هنگام مرور راحتتر تشخیص دهیم.»
دانشآموز خبرنگار: مائده یوسفی
ارسال دیدگاه