معاون پرورشی و تربیتی مدرسه تربیت رودهن:

فرصت باقیمانده از سال تحصیلی، غنیمت فرهنگی و تربیتی برای مدارس است

رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی مدرسه تربیت رودهن، عنوان کرد فرصت باقیمانده از سال تحصیلی بعد از کرونا برای برگرداندن شور و نشاط و انگیزه با انجام اقدامات فرهنگی و تربیتی بسیار در مدارس، باید مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گیرند. در واقع این زمان، غنیمت آموزشی تربیتی محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۱۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
فرصت باقیمانده از سال تحصیلی، غنیمت فرهنگی و تربیتی برای مدارس است

شیما شیرازی معاون پرورشی و تربیتی مدرسه تربیت رودهن در گفت وگو با پانا پیرامون راه‌ها و روش‌های ایجاد شادی و نشاط در مدرسه گفت: «تعطیلی مدارس و در خانه ماندن و عدم فعالیت‌های مشارکتی و فعال در مدرسه، همه این‌ها باعث شد شور و نشاط در بین دانش‌آموزان کمرنگ شود با بازگشایی مدارس تمامی تلاش خود را در جهت ایجاد روحیه، شادی و صمیمیت در بین دانش‌آموزان باید انجام دهیم که تا حدودی بتوانیم آثار مخرب تعطیلی مدارس را کاهش دهیم.»

وی افزود:«یکی از اقداماتی که مدرسه تربیت در این مدت باقیمانده در لیست اقدامات اجرایی خود به منظور تقویت و ایجاد شادی در بین دانش‌آموزان قرار داده و در حال انجام است، برگزاری یک بازی گروهی هر روز در حیاط مدرسه به صورت همگانی و با مشارکت کل دانش‌آموزان است که از زمان اجرا تا به اکنون باعث ایجاد شور و اشتیاق بسیاری در حال و هوای مدرسه شده است.»

شیرازی در ادامه صحبت‌هایش مطرح کرد: «رخوت و رکود در فعالیت‌ها، که کرونا با خود به دانش‌آموزان ما تحمیل کرد باعث ایجاد آسیب‌ به سلامتی دانش آموزان هم شد، تحرک‌کم و عدم‌فعالیت‌های جسمانی باعث مشکلاتی مثل چاقی در اکثر دانش‌آموزان شده است که مسلما انجام بازی‌های پرتحرک و شاد، به نوعی ورزش هم برایشان محسوب می‌شود که در حین انجام آن، در جهت تامین سلامتی‌شان هم مثمرثمر و مفید واقع می‌شود.»

وی همچنین اظهار کرد:«در انتخاب بازی‌ها سعی می‌شود آنهایی انتخاب شوند که مفاهیمی چون مشارکت، تحرک، صمیمیت و همکاری بیشتری در بطن آن وجود داشته باشد و به به طور غیرمستقیم این مفاهیم هم به دانش‌آموز منتقل و نهادینه شود، در واقع لحظاتی که دانش‌آموزان مشغول این بازی هستند، ابعاد آموزشی و تربیتی بازی هم دنبال می‌شود و جزو اهداف برگزاری آن در مدرسه است.»

این معاون پرورشی در پایان تصریح کرد: «یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب بازی‌ها به آن دقت می‌شود بومی، محلی و ملی بودن آن است تا ضمن‌ تحقق اهداف مدنظر و مصوب در شورای مدرسه، در زنده نگه‌داشتن و احیای این بازی‌ها هم نقشی در عرصه فرهنگی و تربیتی ایفا کنیم.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار