معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مازندران:

استقرار دبیرخانه‌های کشوری در استان مازندران از افتخارات معاونت پرورشی است

ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مازندران در ارائه گزارش به مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت استقرار دبیرخانه‌های متعدد کشوری در استان مازندران از افتخارات حوزه معاونت پرورشی است.

کد مطلب: ۱۲۷۱۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
استقرار دبیرخانه‌های کشوری در استان مازندران از افتخارات معاونت پرورشی است

محمد شعبانی در نشست همکاران معاونت پرورشی و فرهنگی با مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران، ابتدا به ارائه گزارش عملکرد معاونت پرورشی و فرهنگی استان پرداخت و خاطرنشان کرد: در حوزه پرورشی برای رسیدن به اهداف تبیین شده در سند تحول بنیادین اساس کار را به گونه‌ای طراحی کردیم که منجر به حذف گزارش و اختیاری کردن پاسخ به بخشنامه‌ها و فاصله گرفتن از مسائل سیاسی باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اولویت قرار دادن مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان و فراهم کردن بستر لازم جهت بروز خلاقیت در تمام برنامه‌های اجرا شده توسط حوزه پرورشی خاطرنشان کرد: با واگذاری نقش‌ها به دانش‌آموزان و سپردن مسئولیت به آنان فرصت بروز و ظهور توانایی‌های بالقوه دانش‌آموزان را در آموزش و پرورش فراهم کردیم و این برنامه در حد درج بر روی کاغذ و صدور بخشنامه دستورالعمل نبود بلکه عملکرد ما بیانگر این نگاه حاکم بر حوزه پرورشی آموزش و پرورش مازندران است.

شعبانی با بیان اینکه در طی این مدت با تشکیل اتاق فکر در حوزه پرورشی بستر لازم را برای ارائه نقطه نظرات سلایق مختلف فراهم آوردیم، تصریح کرد: ماهیت فعالیت‌های پرورشی حضور در میدان است و حسن اعتماد و همدلی که در بین کارکنان این حوزه وجود داشت منجر به میزبانی استان مازندران در بسیاری از برنامه‌های ملی از جمله پویش ایران سرسبز، همیار مشاور و طرح لاله‌های روشن شد.

وی هدف طرح ملی لاله‌های روشن را برگزاری ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه به‌نام ۴۰ هزار شهید دانش آموز فرهنگی بود، افزود: به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهدای شاخص مدارس کشور دبیرخانه دائمی این طرح به استان مازندران واگذار شد و اکنون کلیپ‌هایی که توسط دانش‌آموزان با محوریت شهید پژوهی در کانال لاله‌های روشن قرار گرفت از مرز ۲۰۰ هزار محتوا گذشت.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت حداکثری دانش‌آموزان در جشنواره مجازندران در عصر کرونا اظهار کرد: طبق آمار اعلام شده در جشنواره فرهنگی هنری مجازندران که در ده مرحله برگزار شد، تاکنون در کانال مجازندران بیش از ۲۵۰ هزار کلیپ توسط دانش آموزان بارگذاری شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران از اقدامات مهم انجام شده در حوزه قرآن، عترت و نماز را تربیت حکیمانه با محوریت سوره‌های قرآن در ابعاد گوناگون فرهنگی، هنری و پژوهشی دانست و گفت: این جشنواره با محوریت سوره‌های قرآن ویژه مهد کودک‌ها، پیش‌دبستانی‌ها، دانش‌آموزان ابتدایی، مربیان و خانواده‌ها برگزار طی چند مرحله برگزار شد.

شعبانی با اشاره به آسیب‌های روحی وارد شده به دانش‌آموزان پس از دوران کرونا اضافه کرد: در این زمینه ۱۱۴ مربی بهداشت و روان در استان شناسایی کردیم و سپس توسط بهترین اساتید کشور اقدام به آموزش این ۱۱۴ مربی بهداشت روان کردیم و پس از گذراندن دوره‌های مختلف، مربیان آموزش دیده را در سراسر استان جهت جبران آسیب و استرس ایجاد شده ناشی از دوران کرونا فرستادیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایجاد آرامش و شادابی برای دانش‌‌آموزان وظیفه ما است خاطر نشان کرد: اولین اقدام ما بعد از بازگشایی حضوری مدارس تبدیل همایش حضوری به غیرحضوری است که موجب روحیه بخشی به دانش‌آموزان می‌شود. همچنین در این راستا تمهیدات لازم را برای برگزاری اردو مدرسه‌ای و اردو مهارتی ویژه دانش‌آموزان محروم فراهم کردیم.

وی در ادامه افزود: درصدد هستیم به اعزام تیم تخصصی به مناطق لازم التوجه به صورت هفتگی بپردازیم و تمرکز ما در این اعزام‌ها بیشتر بر روی مدارس لازم التوجه و مدارس حاشیه شهر و آسیب‌پذیرتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار