حضور فرماندار در نشست پرسش و پاسخ هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی ایوانغرب

ایلام (پانا) - فرماندار شهرستان ایوان‌غرب در جلسه پرسش و پاسخ شورا و اعضای مجلس دانش‌آموزی شهرستان، حضور یافت و با آن‌ها به بحث و تبادل نظر و همفکری پرداخت.

کد مطلب: ۱۲۷۱۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور فرماندار در نشست پرسش و پاسخ هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی ایوانغرب

در این جلسه که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، حجت الله اکبری پس از تبریک میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و خیر مقدم، این جلسه را صمیمی و بسیار مهم توصیف کرد.

وی عنوان کرد: دستگاه ها و عوامل اجرایی در سطح شهرستان ایوان وظیفه دارند که در ارتباط با مباحث آموزشی و فرهنگی مربوط به دانش آموزان با مدارس و آموزش و پرورش مشاوره و کمک ویژه کنند.

حجت الله اکبری در ارتباط با بحث مورد توجه افت تحصیلی دانش آموزان، به موضوع کرونا اشاره کرد و گفت: این کمبود تحصیلی با همت دانش‌آموزان و دبیران مدارس و به ویژه با همفکری و چاره اندیشی با منتخبین مجلس و شوراهای دانش آموزی جبران شود و فرمانداری نیز این موضوع را با جدیت پیگیری خواهد کرد.

رئیس شورای آموزش پرورش شهرستان ایوانغرب افزود: ایجاد روحیه مطالبه گری و تقویت آن در دانش آموزان که از رسالت های آموزش و پرورش است، بایستی مورد توجه و اهمیت ویژه قرار گیرد و سکاندار این امر مهم و کلیدی که یکی از مؤلفه های ضروری و پیشران توسعه در هر منطقه یا کشور است را منتخبین ارگان‌ها و نهادها به عهده دارند و در آموزش و پرورش کلید مطالبه گری و آگاه سازی در دستان پرتوان منتخبین مجلس در سازمان دانش آموزی مناطق و استان‌های سراسر کشور به عنوان بخشی از مجموعه وزارت آموزش و پرورش است و چه بسا مسؤلیتی سنگین را بر عهده این عزیزان بگذارد.

فرماندار ایوان در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان مجلس در زمینه کمبود آزمایشگاه در مدارس که نقشی کلیدی در پژوهش و خلاقیت دانش آموزان در هر آموزشگاه دارد، گفت: بهتر است آزمایشگاه مرکزی و متمرکزی در سطح شهرستان تاسیس و تجهیز شود که مدارس در ساعت های نیاز به کار عملی و آزمایشگاهی، به این آزمایشگاه مراجعه کنند.

در پایان این دیدار فرماندار همچنین قول مساعد داد که در فصل تخصیص بودجه دستگاه ها به آموزش و پرورش و با اختصاص بودجه ویژه توجه شود.

خبرنگار: علی منصوری و فاطیما شفیعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار