جشنواره تجربیات برتر حوزه سنجش و ارزشیابی فرهنگیان کاشان برگزار می شود

خبرگزاری پانا :کارشناس مسوول سنجش و ارزشیابی تحصیلی مدیریت آموزش و پرورش کاشان از برگزاری جشنواره تجربیات برتر حوزه سنجش و ارزشیابی فرهنگیان این شهرستان خبر داد

کد مطلب: ۱۲۷۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،سید مجید صالحی گفت: این جشنواره با هدف آشنایی مدیران و معلمان با شیوه های نوین ارزشیابی و نقش آن در مسیر فرایند یاددهی و یادگیری در همه دوره های تحصیلی برگزار می شود.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: به استناد بندهای سوم و هفتم ماده 19 این سند، اصلاح نظام ارزشیابی برای تحقق پیشرفت تحصیلی با استفاده از راهکارهای علمی و مشارکت فرهنگیان یک ضرورت است.
به گفته وی، این جشنواره در دو قالب ابتکارات فردی و پیشنهادات حرفه ای در دو سطح شهرستان و استان برگزار می شود که در محور اول پنج نفر و در محور دوم سه نفر به مرحله استانی جشنواره راه پیدا خواهند کرد.
وی اظهار داشت: در قالب ابتکارات فردی، شیوه های به کار گیری ابزارها و راهکارهایی مثل تصویر، نمودار، برای تشویق تخیلات، تقویت اعتماد به نفس ، ایجاد آرامش و احساس امنیت دانش آموزان در فرآیند ارزشیابی مورد داوری قرار می گیرد.
دبیر اولین جشنواره تجربیات برتر فرهنگیان کاشان گفت: قالب ابتکارات و پیشنهادت حرفه ای، شامل طرحها و ابتکارات به کار گرفته شده یا قابل اجرا در حوزه های برنامه ریزی و برگزاری امتحانات و طراحی سوال می باشد.
صالحی افزود: آثار برتر در خصوص شناسایی شیوه ها و ابزارهای نوین ، ایجاد انعطاف و تنوع ، اشاعه شیوه های فرآیند محور در سنجش و ارزشیابی برای بهبود فعالیت های یاددهی و یادگیری مستند نگاری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار