استاندار در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان عنوان کرد؛

توصیه‌های بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی تداوم یابد

نمایش نشاط و پویایی بین دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان در قالب تولیدات متنوع رسانه‌ای

رشت (پانا) - استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان بر تداوم رفتارهای پیشگیرانه و توجه به توصیه‌های بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی تأکید کرد و با اشاره به از سر گیری کلاس‌های حضوری در مدارس و دانشگاه ها، گفت: لازمست ایجاد نشاط و پویایی بین دانش‌آموزان و دانش‌پژوهان، در قالب تولیدات متنوع رسانه‌ای نمایش داده شود.

کد مطلب: ۱۲۷۱۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی تداوم یابد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) به وضعیت کنونی استان در حوزه کرونا اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، روندی کاهش داشته اما میزان ابتلا به این ویروس با افزایش مواجه بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تداوم رفتارهای پیشگیرانه و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی به‌ویژه در مراکز تجمعی و آموزشی خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها موجب ایجاد نشاط و پویایی در دانش پژوهان شده و لازمست رسانه‌ها نسبت به نمایش این جلوه‌های زیبا، فعالانه‌تر عمل کنند.

عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل بهداشتی و رفع نواقص احتمالی در حوزه بهداشت فردی و اجتماعی در مدارس و دانشگاه‌ها، انجام نظرسنجی درخصوص فعالیت مراکز آموزشی و بازگشایی آنها و بهره گیری عملی از نتایج به دست آمده را امری مهم دانست.

استاندار گیلان تصریح کرد: واکسیناسیون موجب شده تا مخاطرات ناشی از کرونا به میزان قابل توجهی کاهش یابد از این‌رو تزریق واکسن بین افراد واجدالشرایط باید تداوم داشته باشد و فعالان اجتماعی و فرهنگی ، مبلغان دینی و امامان جماعت در این بخش اقناع‌سازی صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان واکسیناسیون دُز سوم را امری مهم خواند و گفت: به منظور انجام واکسیناسیون در ابعاد گسترده باید از ظرفیت سایر بخش ها از جمله طرح شهید سلیمانی بهره مند شد و ضریب ایمنی استان در امر بهداشت را ارتقاء داد.

وی یادآور شد: امروز ایران اسلامی در تولید و تامین واکسن جایگاه خوبی دارد و می تواند به دیگر کشورها نیز کمک کند.

عباسی استمرار فعالیت‌های نشاط‌آفرین اجتماعی و نیز فعال‌شدن کسب و کارها با رعایت اصول بهداشتی را ضروری دانست و بیان داشت: باید با نوآوری و بهره گیری از ابزار هنر ، سطح نشاط عمومی را افزایش داد .

استاندار گیلان فرهنگ‌سازی برای التزام به امر بهداشت به‌ویژه در اجتماعات را امری حیاتی خواند و از رهبر معظم انقلاب به عنوان الگوی برتر در این بخش یاد کرد .

وی همچنین به در پیش بودن لیالی قدر و عید فطر اشاره و اضافه کرد: با توجه به اهمیت این فرایض، باید امکان برگزاری مراسم های ویژه این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار