مهدی صباغ‌زاده از دیدار با رییس جمهور گفت؛

مهم‌ترین خواسته اهالی سینما از رییس جمهور چه بود؟

تهران (پانا) - مهدی صباغ‌زاده کارگردان و تهیه‌کننده شناخته‌شده سینمای ایران که در ضیافت افطار رییس جمهور حاضر بود، درباره این دیدار گفت.

کد مطلب: ۱۲۷۱۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین خواسته اهالی سینما از رییس جمهور چه بود؟

عصر پنجشنبه 25 فروردین‌ماه مراسم دیدار و ضیافت افطار ابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشور با اهالی فرهنگ و هنر ازجمله موسیقی، سینما و تئاتر برگزار شد که ازجمله حاضران این مراسم می‌توان به مهدی صباغ‌زاده کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینما اشاره کرد.

صباغ‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره این دیدار گفت: «رییس جمهور در این دیدار رفتار خوبی داشتند و به صحبت‌های دوستانی که حاضر بودند با صمیمیت گوش می‌دادند و یادداشت می‌کردند. در صحبت‌هایشان نیز خواسته‌های مهم حاضران را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گوشزد می‌کردند تا پیگیر این مسائل باشند.».

وی درباره اهمیت مسائل فرهنگی از دیدگاه رییس جمهور در این دیدار بیان کرد: «ایشان معتقد بودند که مسائل فرهنگی ازجمله سینما، تئاتر و... در کشور ما ارزش‌های ویژه خود را دارند، به‌طورکلی دیدار خیلی خوبی بود. رییس جمهور پس از پایان صحبت‌هایشان یعنی بعد از خواندن نماز و صرف افطار نیز به صحبت‌های همه گوش می‌دادند. درمجموع رفتار خوبی را از آقای رییسی شاهد بودیم.».

تهیه‌کننده «رمانتیسم عماد و طوبی» تأکید کرد: «افرادی که به این ضیافت دعوت‌شده بودند، شامل همه اهالی فرهنگ نبودند بلکه تعدادی به‌صورت دست‌چین حاضرشده بودند، بعضی از افرادی که حاضر بودند نیز صحبت‌هایی مبنی بر مشکلات موجود در حوزه فرهنگ را بیان کردند، رییسی نیز با آرامش به صحبت‌ها گوش می‌کردند و درنهایت صحبت‌هایشان در جهت بهبود و کمک به فرهنگ کشور بود.».

ابن نویسنده ادامه داد: «امیدوارم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ ارشاد و اسلامی و معاونان سینما که در این دیدار حاضر بودند، به پیگیری خواسته‌های بیان‌شده در جلسه بپردازند تا این‌گونه دیدارها به جریانی پویا، منطقی و اصولی تبدیل شود.».
صباغ‌زاده در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین خواسته‌های اهالی سینما از رییس جمهور چه بود، عنوان کرد: «یکی از خواسته‌های مهم دیدار با رییس جمهور این بود که پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی در اختیار سازمان صداوسیما قرار نگیرند و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدیریت شوند چراکه بسیاری از کارگردان‌ها بیکار و سردر گرم بودند و نمی‌دانستند چگونه باید با این مساله رفتار کنند، آن‌ها معتقد بودند که سازمان صداوسیما باید برنامه‌های خود را دنبال کند و به پلتفرم‌ها کاری نداشته باشد، پلتفرم‌ها باید توسط بخش خصوصی و وزارت ارشاد اداره شوند تا اهالی سینما بتوانند مستقیماً با این وزارتخانه ارتباط برقرار کنند و کارها را پیش ببرند.».

وی افزود: «از دیگر خواسته‌های مطرح‌شده در این دیدار توجه بیشتر به سینما بود؛ سینما در دوران کرونا صدمات جدی‌ای دید، اهالی سینما نیز خواستار کمک رییس جمهور به این بخش از فرهنگ بودند تا عدالت رعایت شود و بودجه‌ای که به فرهنگ اختصاص داده می‌شود با عدالت میان همه تقسیم شود. رییس جمهور نیز مطرح کرد که دوستان حاضر در وزارت ارشاد باید عدالت را به‌گونه‌ای اجرا کنند که هرکسی در جایگاه خود، شکل منطقی آن را دریافت کند تا به همه کمک شود. سینما بخش خصوصی را اداره کند و دولت نیز به‌وسیله بودجه به آن کمک کند و نظارت داشته باشد تا جریان فرهنگی در دست بخش خصوصی قرار گیرد.».

کارگردان «خانه کاغذی» در پایان و در جواب این سوال که فکر می‌کند این‌گونه دیدارها چقدر می‌تواند به سازمان سینمایی در طرح برنامه‌ها و تحول‌های جدیدش کمک‌ کند، تصریح کرد: «بی‌نتیجه نخواهد بود؛ اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آنجا حضور داشت، صحبت‌ها را می‌شنید و دستورالعمل‌ها را یادداشت می‌کرد، می‌تواند نشان‌دهنده پیگیری خواسته‌های موردتوجه نمایندگان سینما از سوی او باشد.».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار