خزعلی خبر داد

تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار

تهران (پانا) - معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار در ستاد ملی زن و خانواده با حضور رییس‌جمهوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۱۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار

به گزارش ایرنا، انسیه خزعلی عصر شنبه درباره برگزاری جلسه ستاد ملی زن و خانواده با حضور رییس جمهور افزود: اولین مصوبه در ستاد ملی زن و خانواده مربوط به تشکیل صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار بود زیرا یکی از مشکلاتی که در استان‌ها با آن مواجه هستیم این است که زنان سرپرست خانوار به دلیل نداشتن ضامن نمی‌توانند تسهیلات اشتغال دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل تاکنون بسیاری از اعتباراتی که برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده، جذب نمی شود که با تشکیل این صندوق و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امیدواریم پوشش خوبی را برای زنان سرپرست خانوار که تعداد آنها کم نیست داده شود.

خزعلی با بیان اینکه زنان سرپرست خانواری که در دهک یک تا پنج هستند و تحت حمایت کمیته امداد هم نیستند بیش از ۲ میلیون نفر هستند، تصریح کرد: امیدواریم با تشکیل این صندوق بتوانیم برای این افراد حمایت هایی خاص داشته باشیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد که جلسه ستاد ملی زن و خانواده پس از چند ماه کار روی مصوباتی که بنا بود امروز پیشنهاد داده شود و کار کارشناسی و فراقوه ای روی مصوبات انجام شد، با چهار پیشنهاد این معاونت شروع بکار کرد که امروز 2 پیشنهاد تصویب و ۲ پیشنهاد دیگر فرصت بررسی نداشت که رییس جمهور قول دادند در اولین فرصت این پیشنهادات نیز بررسی شود.

وی درباره دیگر مصوبه ستاد ملی زن و خانواده در جلسه امروز با حضور رییس جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: این مصوبه مربوط به ساختار معاونت و ساختار مشاوران مرتبط با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است که این مشاوران در وزارتخانه ها و سازمان های گوناگون قرار دارند که به همین منظور ارتباط معاونت با این مشاوران و جایگاهی که در وزارتخانه ها و سازمان ها دارند مورد بررسی قرار گرفت.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: در این نشست به این موضوع تاکید شد که باید پست هایی به این افراد اختصاص داده شود که در سطح معاون و مدیرکل باشد و همین طور در تصمیم گیری های کلان سازمان ها و وزارتخانه ها نیز این مشاوران دخالت داده شوند و در همه شوراها نظر آنها گرفته شود و صاحب رای و نظر در شورا باشند.

وی با بیان اینکه ستاد ملی زن و خانواده باید با توجه به نیاز زنان در کوتاه ترین زمان برگزار شود، اظهار داشت: در هشت سال گذشته فقط سه بار این ستاد تشکیل شد اما امیدواریم در این دوره بتوانیم قانون های حمایتی از بانوان را با کار کارشناسی در ستاد بررسی کنیم.

خزعلی درباره اینکه آیا زمان برگزاری ستاد ملی زن و خانواده با حضور رییس جمهور مشخص است، گفت: امیدواریم بتوانیم جلسه آینده ستاد ملی زن و خانواده در هفته های آینده برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار