معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

آغاز به کار کارگروه آزمون مدارس نمونه دولتی شهرستان‌های استان تهران

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از برگزاری جلسه کارگروه آزمون مدارس نمونه دولتی شهرستان‌های استان تهران با محوریت دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی «پایه دهم» این مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۰۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار کارگروه آزمون مدارس نمونه دولتی شهرستان‌های استان تهران

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش پرورش شهرستان‌های استان تهران، بهروز هاشمی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: کارگروه آزمون مدارس غیردولتی با هدف نظارت بر مراحل ثبت نام، برگزاری آزمون، اعلام نتیجه، پیگیری و ارائه گزارش کار تشکیل و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی «پایه دهم» مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از سوی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش منتشر شده و بر اساس آن ثبت‌نام در این آزمون از روز ۳۰ فروردین ماه آغاز و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

هاشمی بیان کرد: این دستورالعمل در راستای اجرای اساسنامه مدارس نمونه دولتی مصوب هشتصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، دستورالعمل برگزاری آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم آموزش متوسطه (دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای) سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به حذف شرط معدل بالای 17 برای داوطلبین، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل مذکور، تمام دانش‌آموزان پایه نهم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، مجاز به ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی هستند و هر داوطلب صرفاً می‌تواند در نمون برگ تقاضای ثبت‌نام، یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی) را انتخاب کند.

این مقام مسئول افزود: همچنین رقابت علمی در آزمون ورودی دبیرستان‌های نمونه دولتی در بین دانش آموزان همان منطقه خواهد بود و چنانچه برخی مناطق آموزشی فاقد دبیرستان نمونه دولتی باشند، دانش‌آموزان این مناطق با تشخیص کارگروه استانی می‌توانند در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سایر مناطق شرکت کنند.

هاشمی گفت: دانش‌آموزان عشایری نیز به دلیل کوچ‌رو بودن، در هرمنطقه‌ای در سطح استان مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: مبلغ ثبت‌نام، ۴۰ هزار تومان است که دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت وجه ثبت‌نام معاف هستند.

وی گفت: این مبلغ ثابت بوده و به جز این مبلغ، دریافت هرگونه وجه تحت هر عنوانی ممنوع است.

شایان ذکر است آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم آموزش متوسطه (دبیرستان‌ها و هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای) سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه سوم تیر ۱۴۰۱ در سراسر کشور به‌ صورت همزمان برگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در زمان برگزاری آزمون حضوری(فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه مناسب هوا، ضدعفونی کردن سطوح و...) مطابق با شرایط و ضوابط مندرج در دستورالعمل همراه خواهد بود و همچنین کارت ورود به جلسه حداقل سه روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون، از طریق سامانه ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار