از کجا بفهمیم سموم در بدن‌مان جمع شده است؟

تهران (پانا) - گاهی اوقات علائمی همچون خارش پوست یا خستگی بدن برای فرد ایجاد می‌شود که عنوان شده این علائم می‌تواند دلیل تجمع سموم در بدن باشد که باید به نحوی از بدن انسان دفع شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
از کجا بفهمیم سموم در بدن‌مان جمع شده است؟

به گزارش نمناک، زندگی روزمره ما و محیط اطرافمان به دلایل فراوانی پر از انواع سموم است، ما می توانیم با جویا شدن از علایم این سموم تاثیر آن را بر بدن خودمان کاهش دهیم. گاهی اوقات شما احساس خیلی خوبی ندارید، اما نمی توانید بفهمید که چرا این علائم را دارید و پزشک هم می گوید همه چیز نرمال است.در این مواقع ممکن است بدنتان سم بیش از حد داشته باشد. سم مضر است و می تواند به بدن شما آسیب برساند. خوشبختانه اگر بدنتان را سم زدایی کنید، این علائم کاهش می یابد و یا حتی ممکن است که از بین برود.

علائم و نشانه های اصلی تجمع سموم در بدن به این شرح است.

خستگی دائمی

اگر همیشه در طول روز خسته هستید و برای خوب خوابیدن در شب مشکل دارید، به این دلیل است که بدن شما برای خلاص شدن از سموم باید سخت کار کند. در این موارد بسیار شایع و معمول است که احساس خستگی می کنید. دلیل دیگر آن ممکن است اختلالات هورمونی باشد که باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن شما می شود. بنابراین نوشیدن قهوه نه تنها کمک نمی کند، حتی ممکن است مشکل را بدتر کند.

حساس به بوهای مختلف

اگر شما به بوهای مختلف واکنش شدید داشته باشید، ممکن است به دلیل سموم بیش از حد در بدن باشد. واکنش های ناشی از آن می تواند سردرد و حالت تهوع باشد.

آکنه

انواع سموم و باکتری ها می توانند بسیاری از مواد سمی را در بدنمان تولید کنند، که ممکن است وارد جریان و گردش خون در بدن شود. بدن ما قطعا می تواند بسیاری از آنها را از بین ببرد، اما گاهی اوقات زمانی که تخلیه مسدود می شود، برخی از این مواد سمی از طریق پوستمان خارج می شود، بنابراین پوستی خشن و پر از آکنه خواهیم داشت. در عین حال، کمبود عناصر کم یاب، استرس های ذهنی، رژیم غذایی سرشار از چربی و کربوهیدرات نیز ممکن است منجر به آکنه شود. بنابراین نیاز به توجهات بهداشت شخصی و تمیز کردن داخل و بیرون بدن است.

تنفس بدبو

برخی از افراد حتی پس از مسواک زدن دندان هایشان هر روز و هر شب نمی توانند از شر بوی دهان خلاص شوند. باکتری های موجود در دهان نشان دهنده این است که شما سموم زیادی در بدن دارید و کبد و روده شما در از بین بردن این سموم به دشواری عمل می کند.

یبوست

روده ها هر روز سموم و مواد زائد را از بدن ما دفع می کنند. اگر مبتلا به یبوست باشید، سموم انباشته می شود و دوباره به جریان خون جذب می شوند و بدین ترتیب بدن را مسموم تر می کند. یبوست ممکن است به بسیاری از بیماری ها مانند ناراحتی معده، سردرد و خستگی منجر شود.

بی خوابی

اگر بدن شما با سموم انباشه شود، تولید سطح کورتیزول از حد تعادل خود خارج می شود. کورتیزول یک هورمونی است که کمک می کند تا بدن با استرس مقابله کند. اگر این هورمون در حد تعادل نباشد، ممکن است که شب هنگام بسیار پر انرژی باشید و به سختی به خواب بروید. بنابراین به موقع خوابیدن و 7 تا 9 ساعت در شبانه روز بسیار مهم و ضروری است.

خارش پوست

اگر اندام های بدن ما نتوانند تمام سموم را دفع کنند، پوست آن را از طریق عرق دفع می کند. در واقع منافذ در پوست با سموم مسدود می شوند، در نتیجه منجر به واکنش های آلرژیک مانند خارش می شوند. محرک های خارجی، زندگی نامنظم، تنش و اختلالات غدد درون ریز، این توانایی های پوست را کاهش داده و در نتیجه باعث خارش می شود.

درد عضلانی

اگر از درد عضلانی رنج می برید و مانند قبل کارایی ندارد، ممکن است که تجمع سموم باعث درد در عضلات و مفاصل شما شود.

افزایش وزن به صورت ناپایدار

اگر چه هر روز تمرین میکنید، غذاهای کم کالری می خورید، اما هنوز هم به وزن شما افزوده می شود. این می تواند به علت انباشت سموم باشد. بسیاری از سموم لیپوفیلیک هستند، بنابراین می توانند در بدن به صورت چربی ذخیره شوند. دلیل دیگر آن ممکن است مشکل هورمونی باشد. عملکرد هورمون های ما می تواند تا حد زیادی تحت تاثیر سموم خارج از بدن قرار گیرد.

هیدراته نگه داشتن بدن

نوشیدن آب به اندازه کافی یک روش طبیعی و پایدار برای سم زدایی بدن است. آب، مواد شیمیایی را که در بدن قرار میگیرد، فشرده و دفع می کند و همچنین می تواند هیدراته نگه دارد.

داشتن رژیم غذایی سرشار از فیبر

مواد غذایی غنی از فیبر به خلاص شدن از یبوست کمک خواهد کرد و از این طریق سیستم گوارشی شما بهتر کار می کند. فیبر همچنین به هضم غذا کمک می کند و بدن را نیز سم زدایی می کند.

مدیریت استرس

استرس ممکن است که سطح سموم را افزایش دهد و توانایی کبد برای از بین بردن سموم را کاهش میدهد. توصیه میشود که یوگا را برای آرامش و تقویت سیستم ایمنی بدن خود امتحان کنید.

مواد غذایی ارگانیک بخورید

انتخاب غذا های ارگانیک آفت کش ها را که برای سود تجاری استفاده می شوند کاهش می دهند. سبزیجات سبز و بیشتر میوه ها می توانند روند هضم و سم زدایی را تحریک کنند.

ورزش کردن

تمرینات مختلف مانند شنا و یا حتی پیاده روی کردن حداقل یک ساعت در روز می تواند جریان گردش خون شما را سالم نگه دارد و به عنوان یک سم زدایی عالی عمل کند. به طور کلی تمرینات منظم کمک میکند تا بدن شما به شکل سالم و دور از سموم قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار