دبیر‌کل خانه پرستار در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

تاخیر یک‌ساله در پرداخت معوقات پرستاران؛ رقم کارانه منطقی شود

تهران (پانا) - دبیرکل خانه پرستار اعلام کرد که معوقات پرستاران در ایام کرونا از سه ماه تا بیش از یکسال در برخی بیمارستان‌ها پرداخت نشده است.

کد مطلب: ۱۲۷۰۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
تاخیر یک‌ساله در پرداخت معوقات پرستاران؛ رقم کارانه منطقی شود

محمد شریفی‌مقدم در گفت‌وگو با پانا درباره معوقات پرستاران گفت:‌ «معوقات پرستاری در بخش کارانه است، البته رقم بالایی نیست ولی همان رقم اندک نیز با تاخیر پرداخت می‌شود و منطقی نیست. اعتقاد داریم با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، پرستاران دارای تعرفه می‌شوند و حق واقعی باید به آن‌ها پرداخت ‌شود در واقع باید رقم پرداختی منطقی شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.»

دبیرکل خانه پرستار با تاکید بر اینکه رقم کارانه در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است، گفت: «دانشگاهی وجود دارد که بیش از یکسال است کارانه پرستاران را پرداخت نکرده است. در این میان برخی دانشگاه‌ها بیش از 8 تا 7 ماه است که کارانه را به پرستاران پرداخت نکرده‌اند. در واقع از سه ماه تا بیش از یکسال است که کارانه پرستاران پرداخت نشده است.»

وی تصریح کرد:‌ «با توجه به شرایطی که پرستاران در ایام بحران کرونا داشتند و معوقات مذکور هم در همین ایام کرونا است انتظار می‌رود وقتی پرستار در ایام کرونا در شرایط سخت کار کرده و اضافه کاری اجباری را سپری کرده است، کارانه و معوقات او پرداخت شود. از طرفی میزان اضافه کاری پرستاران هم پایین است و مقرون به صرفه نیست اما همین رقم کم هم ماه‌ها است که پرداخت نشده است.»

دبیرکل خانه پرستار خاطرنشان کرد:‌ «مشکل پرداخت کارانه‌ها از وزارت بهداشت است. به‌طور معمول معوقات را دولت از خزانه پرداخت می‌کند و کارانه‌ها نیز باید از درآمد اختصاصی بیمارستان تامین شود و بیمارستان باید پرداخت کند.»

وی با بیان اینکه حجم کار پرستاران زیاد است، گفت:‌ «حجم کار همکاران در ایام کرونا افزایش ولی دریافتی‌ها بسیار کاهش یافت. امیدواریم روش پرداخت اصلاح شود و پرداختی‌ها نیز منطقی شود اما چون نظام پرداخت مشکل دارد همکاران از میزان پرداختی پایین رضایت ندارند و در برخی نقاط کشور حتی بیش از یکسال هم معوقات داریم‌.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار