مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

960 هزار دانش‌آموز در مدارس استان اصفهان در حال تحصیل هستند

اصفهان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت بالغ بر 960 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان تحصیل می‌کنند که  در سال آینده قریب به یک میلیون نفر می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۷۰۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
960 هزار دانش‌آموز در مدارس استان اصفهان در حال تحصیل هستند

در یکصد و پنجاه و هفتمین شورای آموزش‌وپرورش استان اصفهان محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ضمن خیر مقدم به وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه، در خصوص حضور وزیر آموزش‌وپرورش در استان اصفهان عنوان کرد: باید بتوانیم جایگاه آموزش و پرورش را در کشور ارتقاء دهیم.
وی همچنین اظهار کرد: آموزش و پرورش در دیدگاه مقام معظم رهبری جایگاه ویژه ای دارد. براین اساس همه باید در خدمت آموزش پرورش باشند، تا زمانی که این اتفاق افتد جامعه‌ای سالم و با نشاط خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در ادامه اظهار کرد: در آموزش و پرورش فضا، ساختمان و نیروی انسانی نقش‌آفرینی می‌کند. عمده مدارس خطرآفرین استان در شهر اصفهان و شهرهای با تراکم جمعیتی بالا قرار گرفته است.
ابراهیمی افزود: فرونشست به ویژه در نواحی شمال شهر اصفهان بیشتر است که جمعیت دانش‌آموزی در این مناطق بالا است.
محمدرضا ابراهیمی گفت: یکی از عناصر اصلی و تاثیرگذار تعلیم و تربیت نیروی انسانی است. در سال آینده تعداد دانش آموزان استان از ۹۶۹ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در سال جاری به حدود یک میلیون دانش‌آموز خواهد رسید. با وضع موجود، استان در بخش نیروی انسانی با مشکل مواجه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ هزار و ۹۳۴ نفر در مدارس دولتی استان اصفهان مشغول به کار هستند. با توجه به گستردگی استان، در شهر اصفهان و شهرستان‌های بزرگ با تراکم بیش از میانگین کشوری مواجه هستیم.
ابراهیمی اظهار کرد: متوسط تعداد دانش آموز در هر واحد آموزشی مقطع ابتدایی، در کشور ۱۲۱ و در استان اصفهان ۱۹۸ است. در ناحیه پنج اصفهان چهار مدرسه با سه هزار دانش‌آموز در دو ساختمان خطرآفرین وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: هفت هزار و ۵۹۸ نیروی انسانی امسال در آموزش‌وپرورش استان بازنشسته خواهند شد. ۱۶ هزار و ۳۸۶ نیروی انسانی در اصفهان نیاز است که ۲۷ درصد از آن از طریق خرید خدمات آموزشی تامین می‌شود. سال گذشته فقط یک درصد از نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش استان از دانشگاه فرهنگیان تامین شد.
وی افزود: هفت هزار نفر نیروی حق‌التدریس در اصفهان فعالیت می‌کنند که برخی از آنان بازنشستگان آموزش و پرورش بوده و سن زیادی دارند. به واسطه کمبود شدید نیروی انسانی مجبوریم کیفیت را نادیده گرفته و به کمیت بپردازیم.
وی افزود: در مهر ۱۴۰۱، ۱۶ هزار و ۹۷۶ نفر کسری نیرو در آموزش‌وپرورش استان وجود خواهد داشت. کسری نیرو با روش های مختلف جبران خواهد شد اما منجر به کاهش کیفیت آموزشی می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: نسبت دانش آموز به معلم در استان اصفهان ۲۸.۶۳ و در کل کشور ۲۶.۶۷ است. با وجود بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های قانونی لازم است بحران کمبود نیروی انسانی به شکل اساسی حل شود که نیازمند افزایش سهیمه دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی است.
ابراهیمی گفت: از تمامی راه‌های غیرپایدار برای تامین نیروی انسانی در سال‌های پیشین استفاده شده و راهکاری برای انقباضی‌تر شدن نیروی انسانی در استان اصفهان وجود ندارد. تلاش می‌شود با همکاری مسئولان اجرایی و قانونگذاران بحران نیروی انسانی در استان اصفهان یک بار برای همیشه حل شود.
وی در پایان تاکید کرد: باید تراکم جمعیتی کاهش و کیفیت آموزشی افزایش یابد. همچنین در استان اصفهان با کمبود شدید نیروی خدماتی مواجه هستیم. حدود سه هزار نیروی انسانی در استان اصفهان در این بخش کمبود نیرو وجود دارد و بسیاری از مدارس از این نیروی انسانی بی بهره هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار