عضو ناظر در شورای عالی فضایی در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد:

مجلس موافق گرانی اینترنت نیست

تهران (پانا) - عضو ناظر در شورای عالی فضایی با اشاره به گرانی اینترنت عنوان کرد که در این شرایط اقتصادی گران‌شدن اینترنت به نفع کسب‌وکارهای نوپا نیست و اگر وزارت ارتباطات به این مسئله رسیدگی نکند، مجلس آن را بررسی خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مجلس موافق گرانی اینترنت نیست

در روزهای اخیر بسیاری از کاربران اینترنت ادعا می‌کنند که اینترنت را گران‌تر از گذشته خریده‌اند و از سوی دیگر شرکت‌های خدمات‌دهنده مدعی‌اند از سال 96 هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته‌اند.

متخلفان گرانی اینترنت جریمه خواهند شد؟

با رسانه‌ای شدن خبر افزایش قیمت اینترنت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اطلاعیه داد که به‌عنوان بالاترین رکن تصمیم‌گیر در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هیچ‌گونه مصوبه جدیدی در مورد تعرفه اینترنت نداشته و آخرین تعرفه مصوب اینترنت همراه مربوط به سال ۹۵ و برای دسترسی ثابت مربوط به سال ۹۶ است که طی آن‌ها سقف و کف قیمت تعیین‌شده تا اپراتورهای بخش خصوصی نسبت به تعیین قیمت خدمات و بسته‌های اینترنتی در محدوده سقف و کف اقدام کنند.

این کمیسیون هم در اطلاعیه‌اش گرانی احتمالی اینترنت را تائید کرده و عنوان می‌کند که مورد اخیر افزایش قیمت اینترنت ثابت در برخی اپراتورها در دست بررسی است تا چنانچه در خارج از چارچوب قانونی (مصوبات سال‌های ۹۵ و ۹۶) باشد، نسبت به اصلاح صریح و جریمه قانونی متخلفان اقدام شود.

گرانی اینترنت قانونی نیست

در همین زمینه لطف‌الله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا با تایید ادعای کاربران اینترنت مبنی بر افزایش قیمت‌ها عنوان کرد: «این کار به‌هیچ‌عنوان مورد تائید مجلس نیست و از وزیر محترم ارتباطات خواسته‌ایم که به این موضوع ورود پیدا کند تا مشخص شود چرا اینترنت گران شده است. مجوز این اقدام از کجا و توسط چه کسی صادر شده است.»

سازمان تنظیم مقررات باید مشخص کند که اینترنت گران می‌شود یا خیر

عضو کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی درباره متولی افزایش قیمت اینترنت گفت: «اگر قرار است قیمتی تغییر کند باید سازمان تنظیم مقررات این اقدام را انجام دهد اما متأسفانه سرویس‌دهندگان اینترنت بدون توجه به حقوق مشتری قیمت اینترنت را افزایش داده‌اند. اینترنت امروز جزیی لاینفک از زندگی مردم است و ابزار کارشان است و مردم تحصیل، کسب‌وکار و درآمدشان از این طریق انجام می‌شود. بسیاری از فعالیت‌های مردم امروز در فضای مجازی انجام می‌شود و تراکنش در این شرایط حرف اصلی را می‌زند بنابراین مسئولین باید پاسخگو باشند و مشخص شود چرا این اتفاق افتاده است.»

تذکرات مجلس درباره گرانی اینترنت

سیاه‌کلی هشدار داد که اگر وزارت ارتباطات به موضوع گرانی اینترنت ورود پیدا نکند قطعاً مجلس وارد خواهد شد و تذکراتی در همین راستا داده شده است.

وی درباره عوامل تعیین قیمت اینترنت گفت: «تعرفه را باید سازمان تنظیم مقررات که با شرکت‌ها قرارداد دارد، مشخص کند و مهم‌ترین فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت حقوق مشتری و کیفیت کاری است که ارائه می‌شود. اگر قرار است افزایش قیمت داشته باشیم باید دید که در مقابل خدمات‌دهندگان چه خدماتی ارائه می‌دهند. موضوع افزایش قیمت اینترنت شبیه به افزایش قیمت خودرو شده است یعنی قیمت را افزایش می‌دهند که کیفیت خودرو افزایش پیدا کند و این عادت شده است درحالی‌که ما باید به‌ازای خدماتی مبلغ دریافت کنیم و این باید کاملاً شفاف باشد.»

در این شرایط اقتصادی افزایش قیمت اینترنت کار درستی نیست

عضو ناظر در شورای عالی فضایی گفت: «من با توجه به شرایط کنونی کشور و میزان پهنای باند کشور معتقدم افزایش قیمت اینترنت در این مقطع کار درستی نیست و باید مراقب وضعیت مالی مردم هم باشیم و مردم از پس چنین هزینه‌هایی بربیایند و به شدت با افزایش قیمت اینترنت مخالفیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار