دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در جمع نمایندگان ۱۱ حوزه یادگیری:
وزیر آموزش و پرورش همکاری با حوزه علمیه را از اولویتهای کاری خود میداند
تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت نباید طرحها و برنامهها در قالب مبانی نظری بمانند، باید به عمل و کارکرد تبدیل شوند.
حجتالاسلام حمید نیکزاد امروز ۲۲ فروردینماه در جمع نمایندگان یازده حوزه یادگیری حوزه علمیه در سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش که در دبیرخانه ستاد همکاریها، برگزار شد، اظهار کرد: برپایی چنین نشستی با هدف همافزایی، تعامل و همگرایی بیشتر فعالین عرصه تعلیم و تربیت در دبیرخانه ستاد همکاریها به عنوان حلقه اتصال میان حوزههای علمیه و وزارت آموزش و پرورش است.
عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش افزود: امروز بیش از گذشته وزیر آموزش و پرورش پای کار است و با انگیزه و روحیه انقلابی و جهادی به دنبال پیاده سازی اهداف سند تحول بینادین و اسناد بالادستی همچنین برنامههای همکاری میان حوزه و آموزش و پرورش است.
حجتالاسلام نیکزاد در ادامه با اشاره به اهتمام وزیر در استفاده از ظرفیتهای بی بدیل حوزه و روحانیت برای تحقق هر بیشتر سند تحول بینادین، اظهار کرد: آموزش و پرورش با افتخار از حضور حوزه و روحانیت در برنامه های آموزشی، پژوهشی و تربیتی استقبال می کند و از برنامه های اصلی وزیر تأکید بر این موضوع علیرغم همه مشکلات پیش رو است.
وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش معتقد است برای پاسداری و اجرایی شدن ارزش های دینی و انقلابی از جمله حضور روحانیت در آموزش و پرورش باید بدون مسامحه و یا هیچگونه اکراهی پیگیری این مسأله بود، گفت: قاطبه جامعه فرهنگیان دغدغه مند و نیز اولیا و مربیان از این حضور استقبال می کنند، زیرا روحانیت همواره خیرخواه و هدایت کننده جامعه به سعادت و سلامت است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور مؤثر نمایندگان حوزه علمیه در ۱۱ حوزه یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی، تصریح کرد: انتظار می رود، اساتید، صاحبنظران و فضلای عضو گروههای ۱۱ گانه با حضور منظم در جلسات کارشناسی و نیز مشورت گیری از دیگر ارکان حوزه علمیه با تشکیل کارگروههای تخصصی، کرسیهای علمی، نشستهای اندیشه ورزانه طرحها و برنامه ها را در قالب مبانی نظری به وزارت آموزش و پرورش ارائه نموده تا پس از طی فرایندهای قانونی و سازمانی، این ایدههای نو عملیاتی شود.
گفتنی است، یازده حوزه یادگیری که نمایندگان حوزه علمیه در آن حضور دارند، شامل؛«قرآن و عربی»، «کار و فناوری»، «ریاضی»، «علوم انسان»،« ادبیات فارسی»، «پیش دبستانی»، «علوم تجربی»، «فرهنگ و هنر»، «مهارت های زندگی»، «سلامت و تربیت بدنی» و «حکمت ومهارت فکر» است.
ارسال دیدگاه