عباس مهاجر:

«سیدمرتضی آوینی»، سید شهیدان اهل قلم نام گرفته است

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی به مناسبت فرارسیدن بیست و نهمین سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۹۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
«سیدمرتضی آوینی»، سید شهیدان اهل قلم نام گرفته است

متن پیام عباس مهاجر به این شرح است:

هنرمندان، زبان رسای هنر را در خدمت انقلاب و اسلام- که عزیزترین سرمایه‌ی مردم است- به کار گیرند.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

آرمان‌خواهی انسان مستلزم صبر بر رنج‌هاست، پس برادر خوبم برای جانبازی در راه آرمان‌ها یاد بگیر که در این سیاره رنج، صبورترین انسان‌ها باشی... گمنامی برای شهرت‌پرست‌ها دردآور است و گرنه همه اجرها در گمنامی است...

مفاهیم بلند و آرایش کلمات سید مرتضی آوینی انسان را ترغیب می‌کند که آن‌ها را ثبت کند تا همیشه جلوی چشمانش باشد اینجاست که پی می‌بریم چرا شهید سید‌مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم نام گرفت و اینکه چرا هنر سرمایه بزرگ تمدن بشری است و بدون نقش‌آفرینی هنرمندان هیچ امیدی به رشد و تعالی و ارزش‌مداری انسان نیست.

به حق است که بالاترین سند آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران یعنی سند تحول بنیادین، به عنوان منشور تعلیم و تربیت کشور توجه ویژه‌ای به ابزار هنر در رشد و پرورش انسان تراز انقلاب اسلامی شده است به طوری که ساحت زیبایی شناختی و هنری یکی از ساحت‌های ششگانه تربیتی است.

انصاف حکم می‌کند که حق این ساحت را ادا کنیم و با همتی مضاعف از ابزار هنر برای تبیین ارزش‌های تربیتی و پرورشی انقلاب اسلامی بهره‌مند شویم و روز شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی را که به زیبایی روز هنر انقلاب اسلامی نام گرفته گرامی بداریم و این مهم را برای خودمان و همه مخاطبانمان یادآوری کنیم چرا که اگر چنین نکنیم به فرموده آقا سید مرتضی: محکمه خون شهدا محکمه عدلی است که همه ما را در آن به محاکمه می‌کشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار