داستان تکراری در ایران؛ صدا و سیما علیه فوتبال

صدای اعتراض نماینده‌های ایران به تبعیض آشکار در آمد

تهران (پانا) - سازمان صداوسیما نه تنها با قلدری، حق ورزش و فوتبال را از محل درآمدهای نجومی‌اش بواسطه پخش مسابقات پرداخت نمی‌کند، بلکه در پخش مسابقات هم تبعیض آشکاری بین تیم‌های فوتبال قائل می‌شود. همین موضوع به اعتراض جدی باشگاه سپاهان نسبت به برنامه‌ریزی صداوسیما برای پخش مسابقه این تیم مقابل پاختاکور ازبکستان منجر شده است.

کد مطلب: ۱۲۶۹۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
داستان تکراری در ایران؛ صدا و سیما علیه فوتبال

به گزارش ایران ورزشی، حالا که استقلال و پرسپولیس به‌دلیل نقص مدارک حرفه‌ای‌شان، حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده‌اند، تنها نمایندگان ایران یعنی فولاد خوزستان و سپاهان اصفهان، از حمایت تمام و کمال برخوردار نیستند و ساده‌ترین نمونه‌اش صداوسیمایی است که با‌وجود درخواست‌هایی که این دو باشگاه از هفته‌ پیش ارسال کرده بودند، حاضر نشد حداقل مسابقه یکی از این دو تیم را از شبکه سه پخش کند.

برهمین اساس مسابقه فولاد - الغرافه در لیگ قهرمانان آسیا ساعت 21:45 از شبکه ورزش پخش شد و سپاهان - پاختاکور از همین سری رقابت‌ها ساعت 21:45 از شبکه شما و شبکه استانی روی آنتن رفت.

مدیر عامل باشگاه سپاهان از حدود یک ماه پیش مکاتباتی را با مدیران صداوسیما برای پخش مستقیم دیدارهای این تیم انجام داد اما بر اساس کنداکتور اعلام شده، مسابقه شاگردان نویدکیا پخش تلویزیونی ندارد و همین مسأله موجب اعتراض باشگاه سپاهان شده است. علی ناظری مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان در این خصوص گفت: «براساس نامه‌نگاری انجام شده انتظار داشتیم مطابق سنوات گذشته به سپاهان هم به دید ملی نگاه شود اما عدم پخش دیدار تیم ما مقابل پاختاکور باعث ناراحتی هواداران و مردم خونگرم اصفهان شده است.»

او تأکید کرد: «ما به این مسأله بسیار اعتراض داریم. سپاهان نماینده جمهوری اسلامی است اما امروز متوجه شدیم بازی ما در‌ کنداکتور نیست. این اتفاق بر خلاف نگاهی است که مسئولان صداوسیما به تیم‌های دیگر دارند و این نگاه تبعیض‌آمیز اصلاً پذیرش ملی ندارد. چرا رسانه ملی نباید به نماینده کشورمان دید مثبتی داشته باشد؟ انتظار داریم با سپاهان نیز‌ مثل سایر تیم‌های نماینده ایران در رقابت‌های بین‌المللی رفتار شود.»

مشابه این اتفاق البته برای فولاد هم رخ داده بود و با اینکه حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در نامه‌ای به رئیس صداوسیما، خواستار پخش بازی‌های این تیم از شبکه سوم بود اما مسابقه فولاد از شبکه ورزش پخش شد. گرشاسبی در نامه خود نوشته که فولاد به‌عنوان نماینده اول ایران در این مسابقات حضور پیدا می‌کند و از صداوسیما خواسته تا آنتن شبکه سه را در اختیار این باشگاه قرار دهد.

سعید آذری، مدیرعامل پیشین باشگاه‌های فولاد و سپاهان در اعتراض به این نگاه تبعیض‌آمیز صداوسیما در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: «هیچ‌گاه آن روز را فراموش نمی‌کنم، در اصل جنگ من با برخی در ذوب‌آهن از همین جا شروع شد؛ روزی که تلویزیون را به فولاد‌شهر راه ندادم چون بین تیم‌های ایران در جام باشگاه‌های آسیا تبعیض قائل می‌شد. تمام تیم‌های ایران وقتی در جام باشگاه‌های آسیا شرکت می‌کنند، نماینده همه مردم ایران هستند. آنها تبعیض قائل شدند، من هم حق فوتبال و تیم‌های ایرانی را از آنها با عدم اجازه حضورشان در استادیوم فولادشهر گرفتم. سپاهان و فولاد هم نمایندگان ایران هستند، آقایان عزیز، شبکه‌های تلویزیونی که با حقوق ملت اداره می‌شوند، متعلق به همه است.»

سال‌هاست نسبت به سیاست‎های صداوسیما در قبال ورزش و فوتبال، انتقادهای زیادی مطرح شده است. حتی یک طرف دلیل حذف سرخابی‌ها از آسیا هم به محروم بودن‌شان از حق پخش برمی‌گردد اما عجیب است که هیچ یک از این اتفاقات تأثیری در رویه صداوسیما در برابر فوتبال و ورزش نداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار