مدیر یک مدرسه در شهرری:
بازگشایی مدارس و آموزشهای حضوری، فرصتی برای جبران موقعیتهای از دست رفته است
شهرری (پانا) - مدیر دبیرستان نورعلم ناحیه یک شهرری، بازگشایی مدارس و آموزش حضوری را، عاملی تاثیرگذار در راستای به ثمر رسیدن اهداف عالی تعلیم و تربیت و فرصتی برای جبران موقعیتهای از دست رفته برشمرد.
معصومه جعفرنژاد، مدیر دبیرستان نورعلم ناحیه یک ری، در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «بازگشایی مدارس و به دنبال آن تحقق یافتن آموزش حضوری، قدمی مثبت در راستای به ثمر رسیدن اهداف کادر آموزشی است که در آن تعلیم و تربیت، در کنار یکدیگر به حقیقت میپیوندد.»
وی افزود: «از مهمترین پیامدهای ناگوار تدریس مجازی، پر و بال دادن به سهلانگاری دانشآموزان در حوزه تعلیم و تربیت بود؛ در دورانی که همهگیری ویروس کرونا منجر به مجازی شدن آموزشها شد، دانشآموزان از فضای حقیقی مدرسه فاصله گرفتند و به سبب برخوردار نبودن از سواد رسانهای و وجود زیرساختهای نامناسب آموزشی، وارد بستر فضای مجازی شدند که ثمرهای جز افت تحصیلی و کوتاهی در امور تربیتی و انظباطی به دنبال نداشت.»
جعفرنژاد، حوزه پرورش را آسیب دیده از تدریس مجازی دانست و عنوان کرد: «طی دو سال اخیر که تدریسها به صورت مجازی دنبال شد، به سبب بیانگیزگی که عدهای از دانشآموزان در تدریس مجازی به آن دچار شده بودند و نبود زیرساختهای مناسب آموزشی، حوزه تربیت دچار تغییراتی شد که ثمره آن کشف نشدن بخشی از استعدادهای دانشآموزان شد؛ حال که مدارس بازگشایی شدهاند، فرصت خوبی رقم خورده تا استعدادهایی که دانشآموزان در فضای مدرسه از خود بروز میدهند شناسایی شده و در مسیری درست پرورش یابد.»
مدیر دبیرستان نورعلم خاورشهر، بر اهمیت آموزش حضوری برای دانشآموزان پایه نهم تأکید کرد: «دانشآموزان پایه نهم به سبب حیاتی بودن سال تحصیلی خود که ملزم به انتخاب رشته تحصیلی و قدم برداشتن در راستای آیندهای روشن، نیازمند آموزشی همهجانبه و کاملی هستند تا بتوانند با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در آموزشهای حضوری بر نقاط قوت خود بیافزایند تا بتوانند در پایان سال تحصیلی انتخابی صحیح، در راستای ادامه تحصیل و زندگی خود داشته باشند.»
وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت یادگیری صد در صدی در آموزشهای حضوری تصریح کرد: «دانشآموزان در محیط مدرسه، برای پویایی و موفقیت خود تلاش کرده و رقابتی سالم در این زمینه دارند که موجب نشاط و پیشرفت آنان در دو حوزه تعلیم و تربیت میشود؛ در تدریس حضوری دبیران و دانشآموزان با یکدیگر ارتباطی حقیقی برقرار میکنند و دبیر میتواند در زمانی مناسب، مطالب مورد نظر را تدریس و جمعبندی کند؛ از این رو، دانشآموزان هم با استفاده از موقعیت خوبی که در اختیار دارند، میتوانند مواردی را که ضعف دارند بیان کنند و با بهرهگیری از توضیحات دبیر فرصتهای از دست رفته را جبران کنند.»
دانشآموز خبرنگار: فاطمه بختیاری
ارسال دیدگاه