روحانی مدارس رودهن:
آموزش فلسفه مفاهیم دینی برای دانشآموزان، سرمایهگذاری برای آینده است
رودهن (پانا) - روحانی مدارس آموزش و پرورش رودهن، فهم و آموزش فلسفه و چرایی مفاهیم و فرائض دینی چون روزه و رمضان برای دانشآموزان را وظیفه فعالان تربیتی و مذهبی در مدارس دانست و عنوان کرد این امر سرمایهگذاری برای آینده دانشآموزان است.
حجتالاسلام سیدعلیرضا زارعیحسینی روحانی مدارس آموزش و پرورش رودهن پیرامون اهمیت ماه رمضان در مباحث تربیتی در گفتوگو با پانا بیان کرد: «رمضان ماهی پر از خیر و برکت و البته آموزههای تربیتی است، همیشه از این ماه با نام ماه مهمانی خدا نام برده شده است، وقتی قرار است به مهمانی برویم به محض اطلاع از آن به فکر تدارکات آن میافتیم که چگونه و با چه شکل و ظاهری در آن حضور یابیم که بهترین تصویر ممکن از ما ارائه شود، مهمانی خدا هم از این قائده مستثنی نخواهد بود و چه بسا این تدارکات باید بسیار ویژه و اختصاصی فراهم شود.»
وی افزود: «مسلمان وقتی زمزمه ماه رمضان را میشنود و از نزدیک شدن به آن آگاه میشود وظیفه شرعی و انسانیاش حکم میکند که ذهن و جسم خود را به جهت پاکی و قداست مورد بررسی و تحلیل قرار دهد و در صورت هر گونه عدم خلوص و ناپاکی فرایند تهذیب نفس را در خود آغاز کند تا برای حضوری پاک و منزه در ماه مبارک رمضان آماده و مهیا شود.»
حجت الاسلام زارعی حسینی ادامه داد: «تمام این موارد وقتی در کانونی چون مدرسه مطرح میشود نگاه و تحلیلی عمیقتر را میطلبد وقتی مخاطب کودکان و نوجوانانی هستند که در حال پیریزی هویت دینی و بعضا تشکیل آن در سنین مختلف هستند، آشنایی درست و دقیق با فرهنگ ماهی چون رمضان در شناخت مذهبی و معرفتیشان موثر و مفید خواهد بود و این امر نیازمند فعالیتهای تربیتی و مذهبی گسترده و کارشناسی در مدارس است.»
وی خاطرنشان کرد: «دانشآموزش به عنوان فردی که هنوز به درک صددرصدی و کامل از انگیزهها و محرکهای مذهبی و دینی در خود نرسیده است لازم است با کمک، راهنماییها و آموزشهای نیروها و مربیان تربیتی متخصص در مسیر شناخت و درک درست از دین و به عنوان مثال فلسفه رمضان قرار گیرد و اصل ماجرا را دریابد.»
وی تصریح کرد: «فرزندان ما نسل آینده کشور هستند و از دامان همین مدارس تبدیل به انسانهای دینی و متعهد و یا بیقید و بند، میشوند، پس تمام فعالان تربیتی و مذهبی در مدارس و حتی جامعه نسبت به این موضوع مسئول هستند چون بذر دین و دینداری را در دلهای دانشآموزان با توجهها و احیانا بیتوجهیهایمان در حوزه مسائل دینی، میپاشیم و قطعا حاصل کمکاری و سهلانگاری ما، ایجاد جامعهای فارغ از هر دین و مسئولیت و ارزشی در آینده خواهد بود.»
دانشآموز خبرنگار: مهدیس هدایتی
ارسال دیدگاه