شیما شیرازی:
آرامش درونی، ارمغان گسترش فعالیتهای قرآنی در مدارس است
رودهن (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی متوسطه اول آموزشگاه تربیت رودهن گفت ترویج و گسترش فعالیتهای قرآنی در مدارس، بعد از هجمه فشارهای روانی در ایام کرونا، ناخودآگاه حس آرامش درونی را برای دانشآموزان به ارمغان میآورد.
شیما شیرازی، معاون پرورشی و تربیتی متوسطه اول آموزشگاه تربیت آموزش و پرورش رودهن پیرامون آشنایی و انس دانشآموزان با قرآن در ایام ماه رمضان در گفتوگو با پانا بیان کرد: «یکی از ارکان و وظایف مهم یک مربی پرورشی در مدرسه تدبیر و برنامهریزی فعالیتهایی برای آشنایی و نزدیکی دانشآموزان با آموزههای دینی و بهویژه قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان، است؛ که لازم است با وجود فاصلههای عمیقی که بین قرآن و نسل امروزه یا همان دانشآموزان افتاده است، بسیار حساس و متعهدانه در این زمینه در مدارس کار و اقدام شود.»
وی افزود: «با توجه به اینکه بازگشایی قطعی مدارس همزمان با ماه مبارک رمضان شد و با وجود دو سال و نیم دوری دانشآموزان از کانون مدرسه، این ماه با تمام فضای معنوی و خاصی که دارد زمان خوبی برای ارائه فعالیتهای قرآنی در بین دانشآموزان است؛ به اینمنظور در مدرسه تربیت مقرر شد هر روز در ماه رمضان صفحات اول هر جزء، از تریبون مدرسه پخش شود و دانشآموزان در کلاسها ضمن در اختیار داشتن کتاب قرآن روانخوانی را انجام میدهند؛ در بسیاری از کلاسها دبیران در تلاش هستند که تفسیر کوتاهی از آیات ارائه دهند یا معانی آیات را هم خوانده تا یادگیری و انسی عمقی و مفهومی ایجاد شود.»
شیرازی بیان کرد: «دو سال دوری از مدرسه و مشکلات ناشی از آموزشهای مجازی، استرسهای ناخودآگاهی که بر دانشآموزان متحمل شد، همه این موارد و هزاران مورد دیگر دست به دست هم دادند تا آرامش روانی را در افراد و بخصوص دانشآموزان از بین ببرند، حال که این فرصت کوتاه و مزین به ماه رمضان در اختیار ما قرار گرفته است؛ ضمن رعایت کلیه پروتکلهای بهداشتی باید تمام تلاش خود را پیرامون انس، الفت و تامین آرامش روحی در دلهای دانشآموزان به واسطه قرآن و آموزههایش برای آنان تا حد امکان فراهم کنیم.»
وی تصریح کرد: «ضمن برگزاری مراسم روانخوانی قرآن در مدرسه، تابلوی اعلانات را هر روز به مناسبت رمضان بهروزرسانی میکنیم، از روحانیون منطقه و فعال جهت سخنرانی دعوت میکنیم و برنامههای فرهنگی و تربیتی مناسب با اینماه را در زنگهای تفریح و صفهای صبحگاهی برنامهریزی و به مرحله اجرا در میآوریم تا ضمن استفاده مفید از اینماه، بتوانیم آموزههای تربیتی و انسانی مورد نیاز دانشآموزان را به آنها آموزش دهیم و در اختیارشان قرار دهیم.»
معاون پرورشی و تربیتی دبیرستان تربیت رودهن خاطرنشان کرد: «دانشآموزان متوسطه اول به لحاظ هویت اجتماعی و دینی در مقطع حساس سنی هستند که مسلما وظیفه فعالان تربیتی در مدارس این مقطع بسیار حائز اهمیت است و لازم است مورد توجه ویژهتری قرار گیرد. ما به دنبال تربیت نسلی مذهبی و معتقد به ارزشهای دینی هستیم و با وجود حجم فشارهای جهانی به روح و روان فرزندان ما ترویج دین و دینداری در بین دانشآموزان اقدامی سخت و نیازمند مطالعات ویژه و کارشناسانه است.»
خبرنگار: زهره صفرزاده
ارسال دیدگاه