احمد محمودزاده:

کرونا باعث ایجاد بحران‌های تهدیدآمیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی شد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت کرونا فقر یادگیری را به وجود آورد و باعث ایجاد بحران‌های تهدیدآمیزی به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و روحی روانی در آموزش و پرورش شد.

کد مطلب: ۱۲۶۸۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
کرونا باعث ایجاد بحران‌های تهدیدآمیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی شد

احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان و هیأت همراه با همراهی جمعی از مدیران اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران از تعدادی از مدارس غیردولتی مناطق ۳ و ۴ و ۶ شهر تهران بازدید کردند.

معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن تبریک سال جدید و آغاز ماه مبارک رمضان، در طی بازدید از این مدارس گفت: بعد از گذشت ۲ سال از زمان شیوع بیماری کرونا متاسفانه این بیماری نظام‌های آموزشی را با مشکل مواجه کرد و دانش‌آموزان را در شرایط سخت قرار داد. به طوری که نابرابری‌های آموزشی را افزایش داد، فقر یادگیری را به وجود آورد و باعث ایجاد بحران‌های تهدید‌آمیزی به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و روحی روانی در آموزش و پرورش شد.

محمودزاده در ادامه افزود: کرونا آسیب‌های جدی روحی و روانی برای دانش‌آموزان ایجاد کرد و زندگی مدرسه‌ای را که شور و نشاط را در دانش‌آموزان ایجاد می‌کرد را به تعطیلی کشاند. هرچند که جنبه‌های مثبتی نیز داشت مبنی بر عملیاتی کردن هدف عملیاتی ۱۷ و راهکار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همان آموزش در بستر الکترونیک و استفاده از فناور‌های جدید در حوزه آموزش و پرورش بود را تقویت کرد و باید در شرایط پساکرونا از این ظرفیت ویژه استفاده کنیم.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر همه کشورها به دنبال بازگشایی کامل و آموزش حضوری هستند و در اغلب کشورها آموزش حضوری انجام پذیرفته و می‌توان در اروپا به غیر از کشور بوسنی و هرزگوین، در آفریقا به غیر از لیبی و زیمباوه و در آسیا برخی از کشورها از جمله ایران، هند، عربستان و بنگلادش که به صورت نیمه باز هستند در اغلب کشورها به جز مدارسی که برای تقویم آموزشی تعطیل هستند، مدارس به صورت حضوری مدیریت می‌شوند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی افزود: خوشبختانه ۱۴ فروردین، آموزش حضوری در مدارس دولتی و غیردولتی کشور جمهوری اسلامی ایران، با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل انجام پذیرفته بود به صورت حضوری و رسمی شروع شد و به همین خاطر از برخی مدارس غیردولتی و هیأت امنایی به صورت سرزده بازدید به عمل آمد تا از روند فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اطلاع داشته باشیم و هم خسته نباشیدی به همکاران گرانقدری که در طول سال‌های کرونا از همه امکانات شخصی خود برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بهره جسته بگوییم و از زحمات آن‌ها قدردانی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار