مدیر یک مدرسه در کرمانشاه:
با واکسیناسیون عمده دانشآموزان بالای 12سال زمینه آموزش حضوری فراهم شد
کرمانشاه (پانا) - مدارس کرمانشاه همچون سایر مدارس کشور بازگشایی شد و در یکی از مراسمها مدیر یک هنرستان عنوان کرد با واکسیناسیون عمده دانشآموزان بالای 12سال زمینه آموزش حضوری فراهم شد.
زینب مهدی آبادی، مدیر هنرستان کاردانش دخترانه تلاش استان کرمانشاه، در گفت و گو با پانا در خصوص بازگشایی مدارس عنوان کرد: «آموزش مجازی اگرچه جایگزین مناسب و تنها گزینه برای ادامه آموزش دانش آموزان بود، ولی با مشکلاتی نظیر دسترسی دانش آموزان به اینترنت و آسیب های مرتبط با آن، کم تحرکی و چاقی فرهنگیان و دانش آموزان، عدم دسترسی دانش آموزان محروم به تبلت و گوشیهای هوشمند و عدم پوشش اینترنت در مناطق دورافتاده مواجه بود.»
وی افزود: «با آغاز واکسیناسیون عمومی و تزریق واکسن به دانش آموزان بالای ۱۲ سال از ابتدای سال تحصیلی جدید زمینه آموزش حضوری در مدارس مناطق کم جمعیت فراهم شد، بطوریکه از ابتدای مهرماه آموزش مدارس روستایی و عشایری به دلیل محدود بودن دانش آموزان حضوری شده بود.»
مهدی آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: «با تزریق دز دوم واکسن به دانش آموزان گروه سنی بالای ۱۲ سال اطمینان متولیان آموزش و پرورش از حضوری شدن کلاس های درس افزایش یافت و سرانجام اعلام کردند که مدارس مقاطع متوسطه دوم از نیمه آبان ماه حضوری خواهد شد.»
وی در پایان افزود: «حضور دانش آموزان در مدارس بعد از ماه ها هم فضای مدارس را عوض کرده و شور و شوق خاصی به آنها داده و هم از طرف دیگر موجب خوشحالی عمده دانش آموزان، معلمان و خانواده ها به دلیل رهایی از شیوه آموزش مجازی شده است.»
منا کریمی یکی از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم رشته حسابداری در این هنرستان بابت بازگشایی مدارس بسیار خوشحال است و عنوان کرد: «اگرچه بخاطر سلامتی در این مدت کلاسهای درس مجازی و مجبور به کسب علم از طریق این شیوه بودیم، ولی در آموزش دروس تخصصی و کارگاهی شیوه مجازی به هیچ وجه جوابگو نبود.»
وی اظهار کرد: «آموزش حضوری مدارس هم موجب شده یادگیری درس ها به علت ارتباط چهره به چهره و مستقیم معلم افزایش یابد و هم زمینه همفکری با همکلاسی ها نیز فراهم شده است.»
هدیه عزتی، دیگر دانش آموز مقطع متوسطه دوم ایلامی است که با ابراز رضایت از حضوری شدن کلاس های درس عنوان کرد: «بازگشایی مدارس نه تنها زمینه کیفی شدن آموزش های درسی را فراهم کرده، بلکه موجب تقویت فعالیتهای گروهی و غیر درسی در مدارس می شود.»
به گفته وی، در مدت مجازی بودن کلاسهای درس برای درک و فهم بسیاری از دروس با مشکل مواجه بودیم که خوشبختانه با حضوری شدن کلاسها هم فعالیتهای درسی و هم غیردرسی را در کنار همکلاسی ها و معلم به خوبی انجام و ادامه می دهیم.»
زهرا ممتازی، از معلمان این هنرستان در این زمینه معتقد است: «تدریس مجازی یکی از سخت ترین شیوه هاست که هم معلم و هم دانش آموز را به علت عدم ارتباط نزدیک با مشکل مواجه میکند.»
وی قطعی اینترنت، عدم دسترسی برخی دانش آموزان به وسایل آموزشی مجازی، برگزاری امتحان به شیوه مجازی، فشار زیاد به چشم معلم و دانش آموز به علت ارتباط زیاد با گوشی همراه و تبلت و رایانه را از معایب آموزش مجازی عنوان می کند.
ممتازی معتقد است: «با رعایت پروتکل های بهداشتی نظیر فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک امید است این شیوه ای که توسط متولیان آموزش و پرورش اندیشیده شده ادامه یافته و تا پایان سال تحصیلی آموزشهای حضوری تداوم داشته باشد.»
ارسال دیدگاه