هداوند خبر داد

جذب ۸۶۸ آموزگار استثنایی از طریق آزمون استخدامی

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت قرار است که امسال در آزمون استخدامی ۸۶۸ آموزگار استثنایی جذب شوند اما این میزان جذب به طور قطعی نمی تواند مشکلات کمبود نیروی انسانی سازمان را حل کند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
جذب ۸۶۸ آموزگار استثنایی از طریق آزمون استخدامی

مجید هداوند درباره کمبود نیروی انسانی در این سازمان اظهار داشت: جذب نیروی انسانی برای سازمان آموزش و پرورش استثنایی در آزمون استخدامی چند سال گذشته مدنظر گرفته شد اما این جذب به تعداد محدود برای آموزگاران استثنایی است.

وی افزود: نیاز به استخدام همکاران توانبخشی در رشته های گفتار درمانی، کاردرمانی و شنوایی شناسی داریم اما با توجه به اینکه این رشته ها در طرح طبقه بندی مشاغل قرار نگرفتند، در حال پیگیری برای مصوب شدن این رشته ها در طبقه بندی مشاغل سازمان اداری و استخدامی کشور هستیم.

هداوند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان نیروی توانبخشی جذب نمی کند، در این حوزه با مشکلات عمده مواجه هستیم.

وی یادآورشد: کمبود این نیروها در چند سال گذشته از طریق جذب نیروهای طرحی وزارت بهداشت در بحث قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان استفاده کردیم و اکنون با گذشت حدود ۲ سال همچنان به دلیل مشکلات اعتباری سازمان برنامه و بودجه در تامین این نیروهای انسانی دچار مشکل هستیم.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: همچنین مشکلات جذب نیروی انسانی قرار است که از طریق خرید خدمات، جذب سرباز معلم، اضافه تدریس به همکاران و جذب آموزگار در دانشگاه فرهنگیان حل شود اما برای نیروهای توانبخشی مشکل جدی داریم.

هداوند افزود: امسال با توجه به تصویب طرح هدفمندی یارانه ها و تبصره ۱۴ در مجلس شورای اسلامی، ۵۰ میلیارد تومان به سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختصاص یافت که قسمتی از آن وصول شد و به دنبال این هستیم که مابقی آن را هم از سازمان هدفمندی یارانه ها تامین کنیم تا یک کمک خوب برای تامین تجهیزات توانبخشی و ورزشی باشد البته جهت مدارس و مناطقی که کمبود نیروی توانبخشی در آنجا وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار