یک دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر:
نظارت کامل بر یادگیری دانشآموزان با آموزش حضوری میسر است
اسلامشهر (پانا) - دبیر زبان انگلیسی دبیرستان شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر تاکید کرد نظارت کامل بر یادگیری دانشآموزان، تنها با آموزش حضوری میسر است.
طبق تصمیم مسئولان کشوری و وزارت آموزش و پرورش در چهاردهم فروردین ۱۴۰۱ کلیه واحدهای آموزشی کشور بازگشایی و آموزش دانشآموزان پس از دو سال و نیم دوران کرونا به صورت حضوری خواهد بود، در خصوص بازگشایی مدارس، آیدا سلگی دانشآموز پایه هفتم آموزشگاه شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر در گفت و گو با پانا اظهار کرد:«بعد از حدود دو سال و نیم در روز یکشنبه چهاردهم فروردین مدارس مجدد به صورت آموزش حضوری بازگشایی شد و کلاسهای آنلاین در برنامه شاد به حضور در مدارس تبدیل میشود و این خبر خوبی برای تمامی دانشآموزان است.»
وی افزود:«در این دو سال آموزش آنلاین ما دانشآموزان در بعضی موارد مشکلات یادگیری در شبکه شاد، قطعی اینترنت و از دست دادن تدریس بعضی مباحث و یادگیری را داشتیم و اکنون آموزش حضوری میتواند جبرانی برای تمامی این افتهای تحصیلی باشد و این آموزش میبایست با رعایت پروتکلهای بهداشتی همراه باشد.»
غزل دوقانلو دانشآموز دیگر پایه هفتم این واحد آموزشی در رابطه با آموزش حضوری فروردین ۱۴۰۱ بیان کرد:«من با باز شدن مدارس هیچ مخالفتی ندارم و کاملا موافقم، زیرا آموزش مجازی به هیچ عنوان نمیتواند جای آموزش حضوری را بگیرد، اما رعایت پروتکلهای بهداشتی به صورت کامل میبایست انجام شود تا مجددا دچار کرونا نشویم.»
در ادامه، لیلا منفرد، دبیر زبان انگلیسی دبیرستان شهید اورکی آموزش و پرورش اسلامشهر در رابطه با موضوع بازگشایی مجدد واحدهای آموزشی و آموزش حضوری دانشآموزان به پانا تصریح کرد:«بازگشایی مدارس در جایگاه اول بسیار خوب است، اما باید تمام امکانات در واحدهای آموزشی جهت رعایت موارد بهداشتی آماده باشد تا خانوادهها استرس حضور فرزندان خود را در مدارس نداشته باشند.»
منفرد تأکید کرد:«اگر حضور دانشآموزان به صورت گروهبندی الف و ب باشد و دانشآموزان با نصف تعداد در مدرسه حضور پیدا کنند، خوب است و در کنار آن به نظر من اگر یک ماه به سال تحصیلی اضافه شود، امکان تدریس کاملا حضوری به هر دو گروه به همراه دوره دروس وجود خواهد داشت.»
وی افزود:«قطعا آموزش حضوری بهتر از آموزش مجازی است و از مزایایی مانند امکان تدریس حضوری، رفع اشکال بلافصله پس از تدریس، پرسش و پاسخ رو در رو و بررسی تکالیف به واسطه حضور دبیر در کلاس وجود دارد و دبیر نظارت کامل بر یادگیری دانشآموزان دارد و از سوی دیگر دانشآموزان با حضور مجدد در واحدهای آموزشی با یکدیگر روابط اجتماعی خواهند داشت که در کنار امر آموزش از تأثیر بسزایی برخوردار است.»
دانشآموز خبرنگار: هدیه اوصالی
ارسال دیدگاه