خطیب نماز جمعه تهران:

مردم در ١٢ فروردین در صندوق رای به جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، آری گفتند

تهران (پانا) - خطیب نماز جمعه تهران گفت در ۱۲ فروردین با هدایت امام (ره) مردم اعلام کردند که چه می‌خواهند و در صندوق رای به جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، آری گفتند و در مقابل ملت‌های جهان مشخص شد که چه مسیری می‌خواهند بروند.

کد مطلب: ۱۲۶۷۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
مردم در ١٢ فروردین در صندوق رای به جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، آری گفتند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران که همزمان با ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، برگزار شد، اظهار کرد: ساعات و روزهای پایانی ماه معظم شعبان و امروز آخرین جمعه از ماه شعبان است و هم پایان سال اهل معرفت است که سالشان را با ماه مبارک رمضان شروع می کنند که در روایات نیز آمده است، بنابراین فرصت ممتازی برای برنامه ریزی و جمع بندی سال گذشته سلوکی و معنوی و برنامه ریزی برای سال جدیدی است که با ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

وی افزود: انسان های مومن در چنین موقعیتی هم قلبشان سرشار از شوق و امید و انتظار برای فرا رسیدن ماه مبارک رمضان است و هم اینکه دغدغه مند و نگرانند که آیا آمادگی های لازم را برای ورود به ماه الهی دارند یا نه.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: نماز جمعه ضیافت خانه حضرت حجت (ع) است و توقع داریم که مشمول دعاهای ایشان قرار گیریم.

وی در ادامه ضمن تبریک بهار طبیعت، معنویت و انقلاب بیان کرد: بهار خجسته ۱۲ فروردین امسال که مقارن با روز جمعه است را تبریک و تهنیت می گوییم. به دلیل اینکه این روز در ایام تعطیل قرار گرفته است حق آن ادا نشده، اما امروز روز بزرگی است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره روز ۱۲ فروردین یادآور شد: ایشان فرمودند که ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند، روزی که کنگره های قصر ۲۵۰۰ ساله طاغوتی فرو ریخت و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست.

حاج علی اکبری افزود: این روز بر همه برادران و خواهران مومن ما در سراسر عالم مبارک باشد. امام حاضر عالیقدر ما نیز فرمودند حکومت و نظامی در روز ۱۲ فروردین اعلان شد که دارای خصوصیت مردمی بودن است و این خاطره با هیچ خاطره ای در کشور ما قابل مقایسه نیست که محصول و خلاصه ۲۲ بهمن می باشد.

وی خاطرنشان کرد: نهال پربرکت نظام اسلامی و جمهوری اسلامی در چنین روزی با راهنمایی باغبان حکیم و پیر انقلاب کاشته شد و به دست امت در رفراندوم بزرگ با حضور نزدیک ۹۹ درصد بر محیط ایمان مردمان سرزمینمان مستقر شد و اتفاق مهمی که از همان جا افتاد این بود که امام راحل آینده نگری و حکمت خود را در فراخوان از امت برای پذیرش جمهوری اسلامی به عنوان صورت بندی نظام مورد پذیرش مردم نشان داد و البته مردم هم غیرت دینی و ایمانی و رشد سیاسی خود را نشان دادند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: ۱۲ فروردین در واقع وجهه اثباتی انقلاب ما است و تجلی آری ملت به اسلام ارزش ها و آرای اسلامی بود. همچنین امام عالیقدر فرمودند ۱۲ فروردین مکمل و متمم ۲۲ بهمن بود. آن زمان مخالفت های بسیاری از سوی احزاب، سازمان ها و... وجود داشت اما امام (ره) مبنای متفاوتی داشت و بالاخره این امام بود که نظرش را به مردم اعلام کرد. در حدود ۵۰ روز از ۲۲ بهمن سال ۵۷ تا ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ تکلیف معلوم شد و کم نبودند انقلاب های در دنیا مانند انقلاب روسیه و فرانسه که شکست خوردند و ورق آنها در انتها برگشت و نتیجه چیز دیگری شد.

حاج علی اکبری در ادامه افزود: در انقلاب اسلامی ما با هدایت امام در ۱۲ فروردین مردم اعلام کردند که چه می خواهند و در صندوق رای به جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، آری گفتند و در مقابل ملت های جهان مشخص شد که چه مسیری می خواهند بروند.

وی در ادامه یادآور شد: امام برای تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی فرمان دادند که خبرگان باید جمع شوند و برای جمهوری اسلامی قانون اساسی بنویسند. اما امام می خواست که اینها را هم باید مردم انتخاب کردند که بیش از ۷۰ مجتهد در آن برنامه حضور پیدا کردند و قانون اساسی قوی و پرمحتوا را نوشتند که امام فرمودند این نیز باید به تایید ملت برسد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه حافظه تاریخی هیچ حرکت مردمی در جهان چنین اتفاقی را ثبت نکرده است و این از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ما است، گفت: نظام مطلوب امام و امت در یک تصمیم تاریخی و تاریخ ساز کشور ما و دنیا را وارد مرحله جدید و روزگار تازه ای کرد که آن تصمیم تاریخی عبارت از این بود که مردم به جمهوری اسلامی ای رای دادند که الگوی کاملا جدید و نوین پیش روی ملت ما و ملت های جهان قرار داد که همان مردم سالاری دینی بود.

حاج علی اکبری افزود: جمهوریت و اسلامیت آن هم حضور جمهور مردم بود که امام در اصل شکل گیری نهضت هم فقط با مردم کار را پیش برد و با گروه ها، سازمان ها و نهادها کار را پیش نبرد. امام به مردم ایمان و اعتقاد داشت و به وسیله مردم و با حضور آنها اعم از عارف، عامی، دانشگاهی، کشاورز، جوان و... در میدان، برای تحقق انقلاب گام برداشت. در جریان ۱۲ فروردین نیز فراخوان به همه برای تاسیس نظام مطلوب بود و این روشی بود که امام عزیزمان داشتند تا هویت یابی و ساخت نظام با فراخوان از مردم باشد. امام در غوغاسالاری ها و دغدغه های روزهای نخست، آینده ملت ما و جهان را رقم زد. پس از آن جمهوری برخاسته از متن اسلام رقم خورد و جمهوری اسلامی یعنی جمهوریتی که پیشنهاد خود اسلام ناب، اسلام کتاب و سنت، اسلام جهاد و شهادت، دیانت و سیاست، اسلام نجات بخش محرومان و اسلام ناب محمدی (ص) است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه نگاه امام به امت و مردم نگاه سطحی و صرفا سیاسی و ابزاری نبود، گفت: نگاه امام به مردم نگاه انواری، قدسی و عرفانی و به عنوان ماموریت الهی بود و نگاه یک امام به امت بود که با نصرت پروردگار متعال همراه شد. امام معتقد بودند همه کار این کشور باید به مردم گره بخورد و تمام عرصه های زیست مردم باید در جمهوری اسلامی با مردم هماهنگ باشد. این اعتقاد روشن امام بود که نتیجه آن یک نظام سربلند و موفق و شجره طیبه است.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: نه تنها ملت ایران در این چله پشت سر گذاشته از ثمرات شیرین این شجره طیبه بهره مند شد بلکه شاخه های این درخت طوبی بر سر سایر ملت ها و منطقه ما قرار گرفت و از ثمرات آن بهره مند شدند و اندیشه های بهاری انقلاب اسلامی مانند یک نسیم جان افزا خود به خود در محیط اسلامی و سایر مناطق جهان منتشر شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر امروز حزب الله لبنان به عنوان یک الگو در محور مقاومت مطرح است به خاطر این است که بر اساس این اندیشه حرکت می کند و خود را خادم مردم لبنان می داند. اگر انصارالله در یمن با کمک نیروهای مردمی خود اینگونه می درخشد و در دفاع هشت ساله ای که ناتوی عربی به رهبری عربستان زمین گیر کرده، منافع آمریکایی ها را در آرامکو به آتش کشیده و بن سلمانی که روزی به دنبال کشاندن ناامنی به ایران بود حال باید فکری به دنبال دولت لرزان خود کند. ان شاءالله مقاومت مردمی یمن آل سعود را به آل سقوط تبدیل خواهد کرد. این نسخه است که در یمن و فلسطین به نتیجه رسیده است. امروز جهاد و حماس در فلسطین با ظرفیت مردمی مقاومت می کنند و در روزهای اخیر شاهد این بودیم که نا امنی را به قلب سیاه رژیم صهیونیستی رسانده اند. شاهد هستیم که جوانان مومن و رشید آنجا چگونه به میدان آمدند و به خاطر این است که نهضت فلسطین بر اساس این نسخه مردمی شد.

حاج علی اکبری با اشاره به شعار سال تاکید کرد: دانش بنیان کردن تولید هم که راه نجات اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است از مسیر مردمی شدن می‌گذرد.

وی افزود: دانش بنیان‌ها جوانان ما هستند که به میدان آمده‌اند و لشکر دانش‌بنیان‌ها باید به میدان بیایند تا ظرفیت حضور معناداری ایجاد شود و در عرصه اقتصاد مقاومتی به موفقیت‌هایی برسیم.

خطیب جمعه تهران از دولت، مجلس و قوه قضاییه و سایر نهادهایی که برخاسته از آرای ملت به میدان آمده‌اند خواست مسیر را با قوت ادامه دهند و به آنچه گفته اند وفادار بمانند و عمل کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین از خدمات همه دستگاه‌های خدمات رسان به مردم در ایام نوروز به ویژه در بخش امنیت، سلامت، بهداشت و حمل و نقل تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار